"Lennuki ehitus on täna nii kaugel, et lennuki kereosa, tiivakarbid, mootor ja kõik muu on valmis. See on ka kõik, mida saab hetkel teha, sest terve lennuki kokku panemiseks pole Türi töökojas lihtsalt ruumi," selgitas Lennusadama ekspositsiooni juht Ott Sarapuu BNS-ile.

Oma täies uhkuses ja tiivalaiuses saab Sarapuu sõnul lennukit näha Lennusadamas. Sinna transporditakse vesilennuk tõenäoliselt veebruaris. Siis tuleb see kokku panna ja tõsta muuseumis õigele kohale.

"Tulevases ekspositsioonis on kolm tasandit - veealune, veepealne ja vee kohal olev maailm ja kõik eksponaadid asetuvad sinna, kus nad on päriselus. Näiteks miinid saavad olema vee all ehk muusemi põrandal, paadid ja purjekad vee peal ehk põrandast ligi viie meetri kõrgusel," rääkis Sarapuu. "Vesilennuk tuleb meil riputada vee kohale ehk põrandast ligi 10 meetri kõrgusele."

Lennusadama angaaride ehitus saab valmis tänavu hilissügisel, kuid siis tuleb Sarapuu sõnul veel ekspositsioon üles panna ja see on omaette töö. Lõplikul kujul saab lennukit Lennusadama angaaride all näha kevadel, kui muuseum on valmis.

Täismõõtmetes lennuki koopia maksumuseks on vastavalt lepingule 85.000 eurot.

Short-184 oli enne Teist maailmasõda populaarne lennukitüüp, mida oli Eesti merelennu salga käsutuses tervelt kaheksa.

Meremuuseumil on Sarapuu kinnitusel plaanis teha korda veel mitmete vanade veesõidukite originaale, näiteks 1930. puujahi Haili.

"Samuti valmistame ajalooliste sõidukite täismõõdus koopiaid, siin võib välja tuua sellised etnograafilised veesõidukid nagu Ruhnu hülgepaat ja Prangli eistuk. Mõlematel on olnud Eesti rannarahva elus oluline roll ja neid saab tulevikus muuseumis näha," kinnitas Sarapuu.