On kummaline, et demokraatliku riigi vastuluureteenistus tegeleb pealinna linnapea ja suurima opositsioonipartei juhi jälgimise ning tema kohta informatsiooni kogumisega, seda enam, et partei pole marginaalne ega radikaalne. Teisest küljest andsid vandenõu kõige järgi otsustades üles sellele lähedal seisvad isikud, seega on politsei tegevuse üle kurta kohatu, kirjutab Karpjuk väljaandes Polit.ru.

Igal juhul on kapo uurimise tulemuste avaldamine osa valimiskampaaniast, leiab Karpjuk. Eesti on parlamentaarne vabariik paljude suuremate ja väiksemate parteidega, nii et valitsuse moodustamine üksi on praktiliselt võimatu (seda pole vabariigi uuemas ajaloos kordagi teha õnnestunud). Tuleb otsida liitlasi.

Keskerakond pääseb igal juhul parlamenti, sest neil on suur hulk kindlaid valijaid. Suurt hääletajate protseti ei saavuta nad mitte ainult Tallinnas ja riigi kirdeosas elavate venelaste arvelt, vaid Keskerakond on ka kõige tugevam vasakpoolne partei riigis, mille poolt hääletavad näiteks pensionärid. Eestlased võivad Keskerakonnast eemalduda Edgar Savisaare koostöö tõttu Moskvaga, kirjutab Karpjuk.

Karpjuk peab huvitavaks, et Eesti liberaalne seadusandlus ei pea parteide finantseerimist välismaalt seaduserikkumiseks. Ometi ei hakanud ükski Eesti poliitik, alates president Toomas Hendrik Ilvesest ja lõpetades Keskerakonna parlamendifraktsiooni juhi Kadri Simsoniga rääkima toimunu seaduslikkusest. President ütles, et iga teene nõuab vastuteenet, iga finantsabi eest esitatakse kunagi arve.

Eesti sisepoliitika jääb Venemaalt vaadates väga kaugeks, kirjutab Karpjuk. Isegi kui Keskerakond saab valimistel suure kaotuse osaliseks ja Edgar Savisaar pole enam Tallinna linnapea, saab keskmine venelane vaevalt sellest üldse teadagi (kui, siis neljanda või viienda järgu loost õhtuses uudisteprogrammis).

Palju huvitavam on Karpjuki sõnul Vladimir Jakunini skandaalis osalemine. Ajalooliselt on nii juhtunud, et Venemaa raudtee juht pole oma tähtsuselt kaugeltki viimane inimene. Juba sellepärast, et raudtee on ilmselt tähtsaim transpordiliik riigis, kus maanteed pidevalt lagunevad. Jakunini tööleping Venemaa raudtee juhina lõpeb 2011. aasta juunis, kuid juba ammu levivad kuulujutud, mille kohaselt soovib Jakunin ameti maha panna. Võimalik, et skandaal Eestis saab veel üheks argumendiks võimuvahetuseks Venemaa raudteel. Kui see on nii, võivad asjast huvitatud venemaalased 2011. aasta kevadel ja suvel jälgida haaravat võitlust Jakunini poolt erastamata jäetud Venemaa raudtee trooni ja tuleviku pärast.