Juhtum ise ja Vello Lõugase skeem on niivõrd lapsikult lihtne, et kiibitsejad võiksid seda nimetada komöödiaks neljas vaatuses, kus kõik sai alguse suhteliselt ebaolulisest tööüles-andest ehk sellest, et Lõugas asus otsima liikluskorraldusjooniste koostajat, kirjutab Eesti Päevaleht.

Läbirääkimistele kvalifitseerusid kolm teenekat ettevõtet: Tallinna liikluskorralduse kuningas AS Signaal, OÜ Liikluskorraldus ja mainekas projekteerimisettevõte K-Projekt.

Ent sellega loogilisus ja hea tava järgimine ka lõppesid — nimelt valis Lõugas ainuisikuliselt tööde tegijaks AS-i Signaal ning lubas lepingu kohaselt maksta tööde eest 347 232 krooni (22 192 eurot). See polekski laiduväärt, ent Signaal hankis seejärel alltöövõtja, OÜ Liikluskorraldus, kellele maksis 297 600 krooni (19 020 eurot).

OÜ Liikluskorraldus sõlmis omakorda lepingu kolmanda läbirääkimistel olnud firma, K-Projektiga, kes pidi lõpuks tööd ära tegema.

Juuli lõpus väljastas Lõugas dokumendi, milles kinnitas, et K-Projekt on andnud kõik vajalikud tööd edasi ja maksis AS-ile Signaal lubatud summad linnakassast välja.

Selle kinnitas oma allkirjaga ka liiklustalituse juht Mati Songisepp ning kõik olekski ilmselt jäänud tähelepanuta, kui septembris poleks transpordiametisse saabunud kapo, viinud Lõugase ülekuulamisele ja hakanud just seda tehingut uurima.

Transpordiameti käskkirjas seisab: „AS Signaali lepingupartner on OÜ Ravelson LTV, mille juhatuse liikmed ja osanikud on Vello Lõugase pojad. AS Signaal, OÜ Liiklusbüroo ja AS-i K-Projekt soosimine loob eeldused, et tulevikus on võimalik nendelt isikutelt saada OÜ Ravelson LTV-le soodsamad tingimused.”