“Selle (katastroofi — BNS) põhjustas lõhkekeha, see on kindel. Ükski teine asi ei oleks saanud põhjustada metalli struktuurimuutusi,” ütles SEA pressiesindaja Lennart Berglund Reutersile.

Ta lisas, et toetub SEA tellitud tehnilistele ekspertuuringutele.

“Metallitükile on mõjunud plahvatus. Sellega me piirdume. Me ei tea, miks see juhtus. Me ei spekuleeri,” vastas ta küsimusele, kas tegu oli pommiga.

“Kolme tehnilise raporti ja Rootsi eksperdi tehtud analüüsi põhjal on selge, et selle augu (laevas) tekitas plahvatus,” ütles Berglund. “Teist võimalust ei ole,” lisas ta.

Pommiplahvatuse versiooni usub ka mullu augustis Estonia vraki lähedale tuukriekspeditsiooni korraldanud Ameerika Ühendriikide ettevõtja Gregg Bemis ja temaga kaasas olnud Saksamaa ajakirjanik Jutta Rabe.

Estonia hukkus 1994. aasta 28. septembril teel Tallinnast Stockholmi. Teise maailmasõja järgses Läänemere suurimas laevaõnnetuses hukkus 852 inimest.

Laevahukku uurinud Eesti-Soome-Rootsi ühiskomisjon teatas lõpparuandes, et katastroofi põhjustas torm, vööriluugi konstruktsiooniviga ja aluse liiga suur kiirus.