Ringhäälingute liit saatis teisipäeval ERR-i nõukogule kirja, milles nõuab selgitust, miks rahvusringhäälingu programmides reklaami ja sponsorteadete hulk järjest kasvab, vahendab Eesti Päevaleht Online.

Nüüd oodatakse ERR-ilt põhjendusi, mille alusel ja kui suures mahus on nõukogu andnud loa reklaami edastamiseks suusatamise MK sarja, Tartu maratoni, sisekergejõustiku EM-i ja veel mõningaid spordivõistlusi näidates.

Toomas Vara ütles Päevaleht Online’ile, et olukord sponsorteadetega ETV ekraanil on kontrolli alt väljunud. „Näiteks ERR ostab välismaal toimuva suusavõistluse ja mingil müstilisel põhjusel näidatakse Eesti Suusaliidu sponsoreid,” imestas Vara.

Tema sõnul on selline skeemitamine läinud üle mõistuse alates ajast, mil ERR nõukogu hakkas üksi otsustama, milliseid sponsorteateid näidatakse. Varem pidi nõukogu tegema kultuuriministeeriumile sellekohase taotluse ning ministeerium otsustas, kas teated eetrisse lubatakse.

„Kui algselt olid sponsorteated suurte programmide juures, siis nüüd näidatakse neid ka juba näiteks Tartu maratoni vahele,” rääkis Vara. „Räägitakse, et see kõik on ju spordi huvides, aga siis võiks ka kultuuriürituste külge sponsorteateid laduda, sest ka kultuuri on vaja toetada.”

Kuigi kõigil on rasked ajad ja reklaamiraha maas ei vedele, kinnitas Vara, et väikese hulga reklaami kaotamine neid väga muretsema ei pane ja kadedusega pole selle probleemi tõstatamise puhul tegemist.

ERR: meie mingeid seadusi rikkunud ei ole

Rahvusringhäälingu nõukogu esimees Andres Jõesaar kinnitas, et ERR järgib kõiki seadusi ja kuskil midagi rikutud ei ole.

„Ma olen selle kirjaga tuttav ja võin öelda, et meie oleme oma tegevuses järginud täpselt kõiki seadusi. Soovitan ringhäälingute liidul kõigepealt oma asjad korda teha, näiteks tutvuda Euroopa Komisjoni materjalidega,” ütles Jõesaar viidates mõned päevad tagasi Euroopa Komisjonist tulnud hoiatusele, et erakanalid rikuvad telereklaami eeskirju.

Kultuuriministeeriumi meedia- ja autoriõiguste osakonna juhataja Peeter Sookruus ei saanud täna ringhäälingute liidu saadetud kirja ja edasisi tegevusi kommenteerida, kuna viibib välismaal ja pole kirja sisuga tutvunud.

ERR võib rahvusringhäälingu seaduse kohaselt edastada reklaami või sponsorteavet saadetes ainult siis kui kantakse üle rahvusvahelist suursündmust, mis omandatakse EBU (Euroopa ringhäälinguliidu) vahendusel või kantakse üle kultuuri või spordi suursündmust.