Delfi avaldas Rahva Hääles kliendi kirja, mille moraal oli, et alati peab laskma teha topeltkontrolli oma Vapiano kaardile, mis ulatatakse kätte restorani sisenejatele.

"Palume külastajate ees vabandust neile osaks saanud ebameeldivuse pärast ja samuti meie töötajate oskamatuse pärast probleemi korrektselt lahendada," sõnas Vapiano nimel vabanduse saatnud juhatuse liige Tarvo Jaansoo.

Jaansoo selgitas, et laupäeval oli Solarise Vapianos väga kiire päev. "Sellistel päevadel üritab kogu Vapiano meeskond anda endast maksimumi, et teenindada meie külalisi võimalikult kiiresti ja hästi. Kuid seoses väga suure külastajate hulga ning õhtuks tekkiva väsimusega, mida sellised päevad paratamatult endaga kaasa toovad, ei laabu kõik alati vastavalt ettenähtud standardile," viitas Jaansoo inimlikkusele.

Jaansoo sõnul oligi tegemist noore kassapidaja inimliku eksimusega, mis vallandas edasise, kahjuks oskamatu probleemilahendamise.

Jaansoo selgitusel on Vapiano kaardisüsteem on kasutusel üle maailma 27 riigis ja 130 restoranis ja külastajale iseenesest väga mugav ja lihtne. "Iga kaart - nii tühjad kaardid, mille peal ei ole oste ning ka need, millel on ostud – kontrollitakse restoranist väljudes kassas ning need tühjenevad süsteemis automaatselt samal hetkel," selgitas Jaansoo.

Jaansoo sõnul välistatakse sellega, et sisenev külastaja saab kassast kaardi, mille peale on jäänud eelmise külastaja poolt sooritatud ostud ja kindlasti ei ole vaja teha kaardile kassast saades topeltkontrolli, veendumaks, et kaart on tühi. 

Vapiano selgitusel põhjustasid antud eksimuse kaardid, mida ei olnud kassa maksesüsteemis tühjendatud.

Miks nii juhtus?

Vapiano on sel aastal PÖFFi filmifestivali koostööpartner, kes hoolitseb, et PÖFFi vabatahtlikud abilised saaksid igapäevaselt toidetud ja nende kaardid peab registreerima kassas restorani juhataja või vastutav vahetusevanem. Jaansoo sõnul paneb kassapidaja seetõttu antud kaardid kiirel teenindusajal kõrvale ja tegeleb nendega kohe, kui kassas on rahulikum.

Vapiano selgitas välja, et kassapidaja andis inimliku eksimuse tõttu Delfile kirja kirjutanud külastajatele kogemata eelnevalt kõrvale pandud kaardid, millel olid PÖFFi vabatahtlike poolt tarbitud söögid-joogid.

"Kui külastajad otsustasid Vapianost lahkuda, tekkiski kassas kaarte tagastades kõigile ebameeldiv olukord," möönis Jaansoo. Probleemi lahendamise muutis tema sõnul keerulisemaks ka asjaolu, et külastajad sisenesid restorani alumiselt korruselt ning väljusid ülemiselt korruselt, mistõttu ülemise korruse kassapidaja ei olnud kaartide andmisega seotud. 

"Loomulikult on eksimine inimlik, aga see ei vabanda ebaprofessionaalset käitumist külalistega," tunnistas Jaansoo. "Soovime juhtunu pärast veelkord siiralt vabandada ning teeme Vapiano poolt kõik, et midagi sellist edaspidi meie külalistega ei juhtuks."