Vanalinna 3D mudel, mille loomisega linnaplaneerimisamet kolm aastat tagasi algust tegi, on nüüd valmis, kirjutab Pealinn. Kunstiajaloolane ja vanalinna patroon Jüri Kuuskemaa nimetas virtuaalset vanalinna suurepäraseks võimaluseks vanalinna tundma õppida. "3D mudel pakub algteadmisi vanalinna harulduste kohta, olgu need siis kõige vanemad majad, kirikud või peidetud hoovid," rääkis Kuuskemaa. "Minu kirjutatud tutvustavad tekstid on seal küll üsna lühikesed, kuid arvan, et 3D mudel on kasulik teadmisteallikas ka vanalinnas elavatele inimestele, rääkimata meie linna külalistest. Eriti noortele võiks uus rakendus huvi pakkuda, sest nemad on arvutite peale kõige suuremad mihklid ja tegemist on mängulise keskkonnaga, kus saab läbi vanalinna lausa lennata. Arvan, et selline n-ö vanalinnamäng pakub rohkem huvi kui paar ajalooõpikut. Olen näinud, millise lõbu ja entusiasmiga näiteks Lasnamäe noored vanalinna paiku ja hooneid tundma õpivad, ja selline 3D rakendus võiks olla neile esimene avastusreis, et tekiks ka päriselt soov vanalinna külastada. Samuti võib see tekitada üldse suuremat ajaloohuvi."

Virtuaalses vanalinnas saab valida nii liikumiskiirust kui ka -kõrgust. "Tänu rakendusele saab lennata Vanale Toomale külla, minna linnamüürile jalutama või katustele käima nagu Smilersi laulus," tähendas linnaplaneerimisameti juhtivspetsialisti Ave Kargaja. "Muidu ju sinna ei pääse."

3D rakendus töötab eesti, vene ja inglise keeles ning avalehelt saab keelt valida. Virtuaalses vanalinnas ringi jalutades torkab silma, et näiteks kuulsad vanalinna laternad, põnevad uksed või Mayeri trepi vaasid on väga detailselt välja joonistatud. "Need on olulised vanalinna sümbolid, mille kenasti väljatoomisest ei saanud loobuda," märkis Kargaja. "Ka hoonete puhul arutasime kultuuriväärtuste ametiga, millised neist on olulisemad ja millel on rohkem detaile, ning tõime need täpsemalt välja. Detailid on võrreldamatult paremad nendest, mida pakub kuulus Google Earthi rakendus."