Valitsus kinnitas neljapäeval, et Tallinna-Tartu-Luhamaa maantee ehitamine on jätkuvalt üks prioriteetsetest tegevustest, kuid ei pidanud võimalikuks toetada sotsiaaldemokraatliku erakonna sellesisulist riigikogu otsuse eelnõu.

Valitsus tegi rahandusministrile ülesandeks esitada ettepanekud Tallinna–Tartu–Luhamaa maantee väljaehitamise rahastamise kohta “Teehoiukava aastateks 2006-2009” raames.

“Tallinn-Tartu maantee ehitatakse valmis sõltumata allkirjade kogumise kampaaniast,” lausus justiitsminister Rein Lang ajakirjanikele. Ministri sõnul tuleb Tartu ja Tallinna vahele ehitada 1. klassi, so neljarealine maantee, aga mitte selline highway, nagu ollakse harjutud nägema Saksamaal.

Edgar Savisaare sõnul hõlmab maantee ehituse esimene etapp tee rajamist Mäoni, siis Tartu ümbersõitu, siis Mäo ja Tartu vaheliste ristmike ja ümbersõitude ehitamist. “Seda kõike ei tee ühe ropsuga, see on pikaaegne ja suurt rahastamist nõudev töö, aga ta on valitsuse prioriteet ja viiakse ellu,” lausus Savisaar.

Tema sõnul sõltuvad tähtajad finantseerimisest ja seetõttu saigi rahandusminister ülesande vaadata läbi ka täiendavad rahastamise võimalused.

Sotsiaaldemokraatliku Erakonna fraktsioon on esitanud riigikogu otsuse eelnõu, mille eesmärgiks on kiirendada Tallinna–Tartu–Luhamaa maantee ehitamist.

Eelnõus sätestatakse Tallinna ja Tartu vahel esimese klassi maantee ehitamise tähtajad järgmiselt: Vaida–Mäo lõik koos Mäo liiklussõlmega aastaks 2010; Mäo–Tartu lõik aastaks 2015; Tartu ümbersõit aastaks 2010.

Samuti sätestatakse eelnõus valitsuse kohustus esitada hiljemalt 1. septembriks riigikogule Tallinna–Tartu–Luhamaa maantee ehitamise tegevuskava, näidates ära ehituse eeldatava maksumuse ja finantseerimise allikad, vajadusel koos otsusega stabiliseerimisreservi vahendite kasutuselevõtmiseks.

Eelnõu esitaja märgib, et viimastel kuudel on nimetatud maantee kiire väljaehitamise vajadust tunnistanud suuremad parlamendierakonnad ja see võiks olla lähtepunktiks senise tee-ehituse praktika muutmisele.