“Tee kruusatamine talvisel ajal on täielik rumalus, sest kui tuleb sula, muutub kogu teekate vedelaks plögaks,” ütles Tartu teedevalitsuse juhataja Heino Ristimäe Eesti Päevalehele. “Tegu on vaid näilise remondiga, mis võib olla tingitud teede- ja sideministeeriumi ideest asendada rongid bussidega.”

Valga teedevalitsuse hinnangul oleks selleks otstarbeks vajalik parandada 70 kilomeetri ulatuses teid. Teeparandusprojekt läheks kokku maksma umbes 17 miljonit krooni.

“Päris rumaluseks talvel teed parandada nimetada ei saa, sest kui ta mingitki efekti paariks päevaks või nädalaks annab, siis võib seda teha,” ütles maanteeameti peadirektori asetäitja Aleksander Kaldas. “Samas tuleks sellised tööd ära teha ikkagi sobivamal ajal.”

Valga teedevalitsuse juhataja Tõnis Pleksepp sõnas, et Vähero-Tagula seitsme kilomeetri pikkusel lõigul tehtud teeremont on õigustatud.

“Arvamus, et me päris lollustega tegeleme, on vale,” ütles Pleksepp. “Enamuse teeremondist tegime ära perioodil, kui lund ei olnud ja päris kindlasti ei olnud tööd seotud ministri visiidiga, sest need algasid juba jaanuaris.”

Harju teedevalitsuse juhataja Jüri Sepperi sõnul võib talvist teeparandust mõista, kui tegu on teeaukude lappimisega.

“Talvine teeparandus võib tunduda majanduslikult ebaefektiivne, kuid mõnes olukorras on see hädavajalik,” lausus Sepper. Tema sõnul on Harju teedevalitsus pidanud teeaukudes autokummi lõhkunud kahele juhile pidanud hiljuti maksma kokku umbes 3000 krooni kahjutasu.

“Taolistel juhtudel ei saa oodata tee parandamiseks kevadet, vaid tuleb tööd hoolimata aastaajast ära teha.”

Möödunud nädalal oli teede- ja sideminister Toivo Jürgenson Valga maakonnas, et uurida võimalusi asendada märtsis rongiliiklus bussidega.