2014. aasta IV kvartalis olid valimiskampaania otsekulud 5000 eurot. Käesoleva aasta I kvartali valimiskulud 107 010 eurot, teatas Eesti Vabaerakond

Erakonna kampaaniajuhi, nüüdse riigikogu liikme Külliki Kübarsepa sõnul teeb see ühe hääle hinnaks kaks eurot ja 25 senti (Vabaerakond sai valimistel 49 883 häält ehk 8,7 protsenti kõigist häältest) ning ühe saadikukoha maksumuseks 14 000 eurot.

Kübarsepa sõnul jäävad kulud oodatud piiridesse. "Arvestasime umbes 100 000 euroga ning kulud olid sellest ainult pisut suuremad, seda peamiselt seetõttu, et kandidaatide tehtud kulutused olid oodatust veidi suuremad," ütles Kübarsepp.

Vabaerakonna suurimateks kuluartikliteks olid reklaamtrükised (25 255 eurot) ning internetireklaam (20 475 eurot). Teistest erakondadest märksa vähem kulutati välireklaamile (7008 eurot). Telereklaami Vabaerakond ei teinud.

2015. aasta I kvartalis kogus Vabaerakond annetustena 129 375 eurot ning liikmemaksudena 2570 eurot. Erinevalt teistest erakondadest Vabaerakond riigilt toetust ei saanud, ka nimekirja esitamiseks vajalik kautsjon (üle 40 000 euro) maksis erakond ise. 

Enamuse annetustest (65 protsenti) tegid erakonna liikmed ja nimekirja kandidaadid. Suurim toetaja oli Hiiu-, Lääne- ja Saaremaal kandideerinud ja 1619 häält kogunud ettevõtja Enn Meri, kes annetas erakonnale selle aasta I kvartalis 21 919 eurot.

Kübarsepa sõnul tegi Vabaerakond ilmselt kõige kuluefektiivsema kampaania. "Erakondade esitatud andmeid võrreldes on õigem vaadelda pikemat perioodi, sest teised erakonnad alustasid välireklaamiga juba eelmise aasta lõpus. Peale selle kasutasid kartellierakonnad administratiivset ressurssi, mis aruannetes ei kajastu, näiteks Tallinna raha eest tehtud Keskerakonna kandidaatide ringreisid mööda Eestit, millega meie hinnangul peaksid tegelema õiguskaitseorganid," märkis Kübarsepp.

Vabaerakonna aruanded erakonna tulude ja kulude kohta on kättesaadavad ERJK kodulehel.