NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
12.08.2017 17:50
Russofoobia on täiesti normaalne nähtus,see on normaalne reaktsioon venelaste suhtes kes valivad pidevalt Putinit ja ründavad oma naabreid.
    Näita vanemaid (10) Laadin kommentaare...
    13.08.2017 23:55
    Oled valesti aru saanud, ei ole venelane, lihtsalt vähemus Narvast. Delfi vene-eesti kommentaariumi pool esindab pigem rumalust kui rahvust, ei ole mõtet siit mingit rahvuste meelsust EKRE'naute otsida.Kohalikud venelased armastavad oma kodumaad Eestit sama palju kui sina, see, et seisukohad ei kattu eestlaste arusaamadega ei ole maailma lõpp. Tuleb lihtsalt ühisosa otsida mitte vastanduda.
    14.08.2017 05:46
    Pèderuss axa nuttis ise nii haledalt d-terminaalis.
    Noh telfi debiilikud,
    14.08.2017 11:01
    lasete vankadel karistamatult Eestlasi solvata, aga vastata neile ei lase, juudi lakeid rsk.
12.08.2017 17:51
Sama kehtib ka muslimpagulaste suhtes.
12.08.2017 18:57
Milleks neid 1000 korda jahutud teemasid veel n2mmutada??? Miks mitte reaalsete ja tulevikku suunatud teemadel arutleda???
12.08.2017 19:30
Kui vene natsid ja vene tankid venemaal püsiksid, poleks ka russofoobiat.
Aga jutt russofoobiast Eestis on sulepeast välja imetud teema. Eesti on endistest NSV-dest kõige venelembesem - vene keel on de facto riigikeel, venelastel pole Eestis vaja osata riigikeelt, neil on siin venekeelne haridus, venekeelne teenindus ja arstiabi, venekeelsed raadio ja TV, venekeelsed seadused. Eesti on ainuke endine NSV, kus sovetiaegne venestamine on põlistatud, venelaste osakaal rahvastikus pole juba 15 aastat vähenenud, kui kõigis teistes endistes NSV-des, kus neid veel on, väheneb nede osa rahvastikus jõudsasti.
12.08.2017 21:40
Venelastel on ju siiani üks rängemaid sõimusõnu 'fašist', kuigi Saksa väed sõdisid Venemaal vaid mõne aasta ja Saksamaa on oma sõjaaegseid tegusid ka hiljem kahetsenud. Vene okupatsioon kestis Eestis aga kogu oma räiguses aastakümneid ja kui eestlased venelaste laiamist praeguses Eestis taluda ei taha, siis on nad russofoobid.
13.08.2017 19:16
Kas Yana Toom on Brüsselis kuulnud või näinud araabiakeelset reklaami? Kas araablane või türklane või isegi "püha lehm" - venelane, saab Belgias, Hollandis, Saksamaal või Prantsusmaal enda emakeeles asju ajada? Ja nüüd räägime russofoobiast! Nagu koolikiusajad, norivad pidevalt ja kui peksa saavad on kiusatav süüdlane!
13.08.2017 21:29
Venkud on nagu tarakanid. Neid ei kardeta, vaid jälestatakse
13.08.2017 21:37
Aga miks siis ikkagi venelased eestlasi vihkavad
    14.08.2017 00:36
    Nii on, et mitte eestlased ei vihka venelasi, vaid sovjetid vihkavad eestlaseid. Tegelikult on need sovjetid nn ''kultuuritoojad'' keda vihatakse, nende ülbusel ole lihtsalt piire, nõuavad et meie oma kodumaal nendega vene keeles räägiks. Kui siin nii paha, siis müüks oma tasuta saadud korteri maha ja läheks minema kallile kodumaale omade juurde, aga ei.
13.08.2017 21:37
Miks nad eestlasi vihkavad?
Et eesti keel on "nekulturnõi jazõk"
    15.08.2017 23:30
    Ilmselt püüti "mittekultuurset" vene keelt rikastada võõr-/laensõnadega, et luua"kultuurset" vene keelt, eesti keeles on võõr-/laensõnu vähem kui vene keeles.
    Kui nüüd loogiliselt mõelda, siis oleks nagu eesti keel "kultuursem" kuna sisaldab rohkem enda sõnu :)
13.08.2017 21:38
Kuni see rahvas ülistab Lenini-Stalini tegusid ja ei arva väikerahvastest miskit, seni ei kao see foobia kuhugile. Probleem pole ju isuktega, vaid hoiakute-meelsuse-kiusuga, mis on nakatanud ajukääbikuid.
    13.08.2017 21:58
    Täna Riisalu ja Randpere debatis Kanal 3 uudistes öeldi ju ilmselge tõde välja: niikaua kui venelased kõnnivad siin ringi kui "suured vabastajad" aga mitte kui tegelased, kes püüdsid 50 aastat järjepidevalt eestlust hävitada, niikaua russofoobia ka püsib. Niikaua, kui venelased ei tunnista, et 50 aastat toimus Eesti okupeerimine nende poolt, niikaua russofoobia püsib. Ja on sellel foobial ka jätkuvalt põhjust, arvestades seda mis toimus/toimub Gruusias ja Ukrainas.
    13.08.2017 23:57
    Kas see rahvas siis nii "ülistab" neid tegusid, et isegi korraldas päeva, millal selle režiimi ohvreid mälestatakse ja mõningaid neist isegi tunnistati märtriteks? Mis "ülistamine" see siis oleks? Isegi Venemaal räägitakse avalikult, et ajalugu tuleb võtta nii, nagu ta on ja sellega ei saa midagi teha. Lihtsalt oli ajalõik, millal tapeti paljusid, aga nad ei soovi enam selliseid vigu korrata. Ja ka sellega ei saa midagi teha.
    14.08.2017 05:47
    nimeta vanka on ehe näide sellest, et venkud on diagnoos
Kommentaar eemaldatud
    13.08.2017 21:58
    Ise elan enamuse oma elust venelaste keskel ja abikaasa on ka venelane (üle 15 aastat koos elatud, imeline naine), aga sellist juttu "imelistest" venelastest küll ei räägiks. Narvas on venelasi seinast seina, on tuttavaid kes on tegevkäitseväelased ja väga eesti meelsed, suur hulk on n-ö neutraalseid (Narvas on 48% Eesti kodanikud) aga ka suur hulk on putinimeelset pööblit (alluvad lihtsalt ajupesule), kes on ilmselgelt potentsiaalseks ohuks Eestile!
13.08.2017 21:48
Vihan,sest nad on eestlastele palju kurja teinud...kõigist siit üle käinud rahvastest kõige rohkem!Ja nad ei vabanda oma sigaduste eest!Ja nad ei kao siit oma "rassijasse"!Ongi lühidalt kõik
13.08.2017 21:49
kas venemaa on vabandanud küüditamiste eest... Kõik algab sealt...
13.08.2017 21:52
Eestis ei ole russofoobiat, enamikule ei meeldi need, kes ei oska riigikeelt ja kelle iidolid on sovjeetlikud korruptandid. See, et suurem osa sellistest on venelased, on hoopis teine teema. Kunagi ei sallitud Eestis ka sakslasi.
13.08.2017 21:58
Mitte kusagil maailmas ei esita ükski rahvus teisele analoogseid küsimusi, miks te meie rahvust vihkate, peale venelaste. Pole eales kuulnud, et poolas oleks suureks peavaluks ukrainlase küsimus, miks te ukrainlasi vihkate või lätis, et miks te eestlasi vihkate. Selline küsimus tekitab pigem lõbusat huumoriteemat kuuevarbalistest või siis multistest kärbestest, kuid ei enamat. Kas venelased ei peaks äkki seda küsimust ENESTELE esitama, mitte teistele?
    13.08.2017 22:18
    Pole eales kuulnud, et poolas oleks suureks peavaluks ukrainlase küsimus, miks te ukrainlasi vihkate...

    Usu mind,varsti kuuled! Poola ütles selgelt,et oma Bandeeraga Ukraina EL uksest ei sisene.
    13.08.2017 23:55
    Poola võttis vastu terve hulga ukrainlasi. Ja on nendega väga rahul. Sõbralikud, töökad, integreeruvad hästi. Vennasrahvas.

    Käi pisut ringi. Kasvõi Poolaski. See jutt on otse poolakate suust. Mitme mitte ühe.
13.08.2017 21:58
"russofoobia Eestis" ????? Ei tea küll kedagi kes venelasi vihkaks. Miks üldse selline teema on välja mõeldud ja miks peaks kedagi vihkama olgu mis rahvusest tahes?
    14.08.2017 00:35
    nõus (kuid seni jääb väga segaseks: miks nii paljudel venelastel puudub kriitiline meel kremli juhtkonna suhtes --- elatakse siin Eestis, kritiseeritakse pea kõiki Eesti riigitegelasi , venemaale elama ei minda, igal võimalusel ülistatakse kremli juhtkonda ja anastuspoliitikat --- tundub, et hirm kremli ees on neile ajudesse topitud: seal elada ei julge, aga kõike sealset peab kiitma --- väga segane , juurtetu mõttelaad ???)
13.08.2017 22:08
Ma mitte ei karda neid, seega ei ole russofoob, aga ma ei usalda neid ja pigem väldin nende seltskonda. Vene keel mulle ka ei meeldi ja seda keelt ma ei räägi.
13.08.2017 22:09
Võiks ehk vahet teha kartusel/hirmul (foobia) ja vihal (ira). Kui kasutame ladinakeelest tulenevaid võõrsõnu.
Kartuseks "rahutuvi" tegevuse ees on põhjust 20. sajandi keskpaigast kuni tänase päevani.Vihkamiseks? Kogu rahvuse vihkamiseks ei jätku foobia tõttu jõudu. Hirm iseenesest on täiesti õige tunne ähvardava ohu korral.
Russofoobia= tajutava vene ohu hirm.
    14.08.2017 00:41
    (olen nõus (ent: kui jälgid venekeelset delfit, taipad, et väga paljud venelased naudivad seda, et neid kardetakse -- ehk mäletate üht intervjuud tänavalt enne Sotši olümpiamänge ; soliidne vene naisterahvas sõnas: " ... ja see on väga tähtis, et meid kardetaks ...)
    14.08.2017 10:44
    Ma ei taha venekeelset Delfit lugeda, viha jätkub ka maakeelses Delfis, see ei häiri. Räigeid kommentaare venekeelses enam ei taha lugeda, tervislikel põhjustel.
    Nagu paljude vene inimeste puhul ikka - tahavad, et neid kardetakse. Ja kui kardetakse, siis jääb "russofoobist" väheseks. Tuleb sõimata fašistiks. Suure sotsialismi päikese all on selle suure rahvuse geenides toimunud suured mutatsioonid.
13.08.2017 22:13
Eestlased ei vihka venelasi, eestlased vihkavad t!blasid, seal on väga suur vahe.
13.08.2017 22:15
Mina vihkan eestladi,kes tolereerivad praegu toimuvat venestamist
1 2
Jäta kommentaar
Oled anonüümses kommentaariumis, sisse logituna kommenteerimiseks vajuta siia
või vasta anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega