Saarte Liinide juhatuse esimees Ants Tammleht juhtis laeva tellija Eesti veeteede ameti tähelepanu sellele, et katamaraani ehitamisel arvestataks ka Ringsu ja Roomassaare sadama parameetritega. "Meie kartus oli, et kui laev on kevadel valmis, tuleb hakata sadamaid ümber ehitama," ütles Tammleht, tuletades meelde, et sadamad on valmis ehitatud, raha selleks, et neid iga laeva jaoks ümber ehitada, aga ei ole, kirjutab ajaleht Saarte Hääl.

Eesti veeteede ameti peadirektor Andrus Maide ütles, et Saarte Liinid on sellise küsimusega ajast ette tõtanud. Kui selgub, et on vajadus kas sadamasse või laevale lisaramp paigaldada, siis tuleb seda teha, lausus Maide. Eile toimunud koosistumisel jõuti Tammlehe sõnul arusaamiseni, et laev tuleb ehitada sadamate järgi, mitte vastupidi. Kuidas seda nõuet täitma hakatakse, on juba veeteede ameti asi, ütles Tammleht.

Kui sadamad on valmis ehitatud, siis on ka uus Ruhnu laev pooleldi valmis. Katamaraani ehitava Baltic Workboatsi suuromaniku Margus Vanaselja sõnul ei ole temaga mingite läbirääkimiste või võimalike ümberehitustega seoses keegi ühendust võtnud. Projekti muudatusi sisse viia ei ole võimalik. Seega ei ole mõtet rääkida laeva võimalikust kohandamisest sadamatega, kinnitas Vanaselja.

Veeteede ameti peadirektori sõnul ei olegi tellimuses ette nähtud, et laev peaks näiteks Roomassaare sadamasse autosid vedama või sealt neid vastu võtma. Ruhnu liinile tulev laev on planeeritud vedama reisijaid ja kaupa, ütles Maide, lisades, et autode vedamisest tellimuse juures üldse juttu ei olegi. Soov, et liinile toodaks katamaraani tüüpi laev, mille põhifunktsioon on reisijate vedu, tuli ruhnlastelt, seega veeteede amet sellise laeva ka tellis. "Katamaraani juures tuleb teha kompromisse," ütles Andrus Maide. Ometi on laevale lisatud ka võimalus autode üleveoks, algse projekti järgi räägiti ligi viie auto üleveost hooajal, lisas Maide, lubades nende sadamasse jõudmise vajadusel ka tagada.

Ilmselt lahendab võimaliku probleemi sadamasse lisarambi paigaldamine. Maide sõnul on küsimus vaid selles, kas see peaks sadamas olema alaliselt või peaks laev seda kaasas kandma. Mis puutub laeva aparelli, siis seda ei ole võimalik pikemaks ja raskemaks teha, ütles Margus Vanaselja Baltic Workboatsist, nimetades kogu juttu laeva mittesobimisest pseudoprobleemiks. "Kui tahetakse ilma kaita kaldale sõita, tuleb ehitada dessantlaev," lausus Vanaselja.

Pärast eilset koosolekut jäi ettevõtete juhtide jutust kõlama mõte, et sadamate iseärasustega arvestatakse ning Saarte Liinide kardetud probleemid jäävad tulemata. Midagi konkreetset praegu aga ette ei võeta ning laevaehitaja sõnul ka ei saa võtta. Pigem vaadatakse, mis saab siis, kui laev valmis on.