Uuringute andmetel on elanikud suhteliselt kriitiliselt meelestatud alkoholi reklaamimise suhtes. Kõige kriitilisemad ollakse tänaval asuvate suurte väliplakatite suhtes, elanike arvates tuleks neil reklaampindadel alkoholi reklaam keelustada.

Raadio ja televisiooni kasutamine alkoholi reklaamimisel on elanike hinnangul samuti taunitav. Kõige sobivamaks alkoholi reklaamkanaliks pidasid inimesed alkoholi müügikohti, iga teise vastanu arvates
võiks alkoholi müügikohtades olla reklaam lubatud ilma piiranguteta.

Elanike arvates ei peaks alkohoolseid jooke müüma spordivõistlustel ning negatiivselt suhtutakse alkoholi müüki ka bensiinijaamades ja elumajades asuvates kauplustes.

Mõnevõrra vähem taunitakse alkoholi müüki kontsertidel ja muudel kultuuriüritustel.

Alkohol on kergesti kättesaadav

Eesti elanikke häirib eestimaalaste suur alkoholitarbimine ning soovitakse näha rangemat riiklikku alkoholipoliitikat. Leitakse, et alkohol on Eestis üldiselt kergesti kättesaadav.

Neljandiku elanike arvates on alkohol liiga kättesaadav ning 70 protsenti arvab, et see on normaalselt kättesaadav. Viiendiku tarbijate jaoks asub lähim alkoholi müügikoht nende elumajas või naabermajas ning 68 protsendil elanikel kulub elukohast lähima alkoholi müügikohani jõudmiseks kuni 10 minutit.

Kui võrrelda alkoholi kättesaadavust elanike elukoha lõikes ja regiooniti, siis järeldub, et Tallinnas ja teistes suurtes linnades saab iga kolmas elanik osta nii kanget kui lahjat alkoholi oma
elumajas või naabermajas asuvast müügikohast.

Maa-asulates ei ole alkoholi jaemüügivõrk nii tihe kui linnades, kuid ka 2/3 maainimestest ei pea ostusoovi korral kulutama lähimasse alkoholi müügikohta jõudmiseks üle 10 minuti.