Pühapäeva hommikul kulgeb lennufirmade vahetumise info jagamine probleemideta. Lennujaama peab saabuma aga juba märkimisväärselt varem, sest internetis end veel lennule registreerida ei saa. Sama sujuvalt ei kulge aga õhkutõusmine.

Uue firma opereeritavasse lennukisse istudes tundub esmalt väga kitsas ning õhk on soe ja paks. Lennukis lõhnab veidi suitsu järele ja lennuteenindaja on väsinud olekuga ega räägi mõistagi eesti keeles. „Väike lennuk, nagu Tallinna ja Saaremaa vahel sõidab,” kirjeldab üks reisija. Lennukis kohtab üllatuseks ka Estonian Airi pardaajakirja.

Õhkutõusu alustades juhtub midagi ja lennuk suundub tagasi värava juurde. Piloot teatab muretu häälega, et võib veel aega minna, sest ilmnenud on tehnilised probleemid: lennuki piduriandur on katki ning näitab, et üks piduritest on peal.

Pärast kaht õhkutõusukatset sõnab piloot, et see lennuk ei lenda täna kuhugi. 17.30 paiku ehk ajal, kui lennuk oleks pidanud juba Tallinnasse jõudma, palutakse umbes 50 inimesel lennukist väljuda ja tagasi terminalihoonesse minna. Vintsutustest hoolimata on reisijad siiski rõõmsad ja pigem tunnevad uuele lennufirmale kaasa – alles esimene päev ja juba sellised jamad.

Sellega aga seiklused alles algavad ning ees ootab mitu tundi teadmatust. Kohapealsed teenindajad lubavad uut infot 20 minuti, siis poole tunni, juba tunni pärast. Lõpuks teatab teenindaja, et nad ei ole lennufirmat lihtsalt telefoni teel kätte saanud ning hakkab kõikidele vautšereid jagama, et vahepeal kohvi juua ning siis uut infot ootama asuda.

Vähem õnnetuid, rohkem õnnelikke

Üllatuseks helistab reisijatele läbi kohapeal viibinud ajakirjaniku otse aga uue lennufirma juhatuse esimees Erik Sakkov ning räägib, kuidas lõksus lendajad täpselt koju tuuakse. Esmalt lubatakse Eestis kokku panna uus meeskond ja saata mõnevõrra aeglasem, kuid suurem lennuk. Selle peale aga kõik ei mahuks. Paljud inimesed on ikka mures ning küsivad nüüd juba lennujaama töötajate asemel ajakirjanikult, mis saab nende pagasist, mis kell ja millisest väravast lennuk üldse väljub, kes saab peale ja kes peab maha jääma.

Mõne aja pärast tuleb Sakkovilt uus info, et otsustati järgmist: tehakse vähem inimesi õnnetuks ja rohkem õnnelikuks ehk jäetakse ära Tallinn-Trondheim lend, kus on vähem reisijaid ja saadetakse Kopenhaagenisse see suurem lennuk, mis juba kaks lennukitäit inimesi koju toob. Samal ajal ei tea veel kohalikud töötajad lennu kohta midagi täiendavat rääkida. Inimesed on siiski pigem rõõmsad ning kohapeal keegi endast välja ei lähe. Siiski jagub ka neid, kes firma Facebook'i lehel võrdlemisi vihaselt enda olukorra kohta aru pärivad. Üheks neist on ka riigikogu liige Imre Sooäär, kes kirjutab, et riigikogu liikmena tema täna enne lennukisse ei astu, kui kõik ülejäänud Eesti Vabariigi kodanikud on pardal.

Osa inimesi kaaluvad ka täna õhtul lendamata jätmist ning hommikul esimese lennuki peale saamist, kuid kohapeal seda ei soovitata, sest ei teata veel ka seda, kas hommikune lend üldse lendabki. Oodatud viie tunni jooksul jagatakse aga ootamisest tülpinud reisijatele kinkekaardi näol kokku lausa 50 euro eest nii-öelda valuraha, et end kohalikes kohvikutes turgutada. See teeb nii mõnelgi meele rõõmsamaks, kuid kuni lennuki saabumiseni on ikkagi õhus kahtlus, kas lennujaamast nii pea veel ära saabki.

Kahtlustele annab hagu juurde ka see, et lennuaega lükatakse veel kümne minuti võrra edasi, kuid lõpuks päevinäinud rohekashallide kulunud nahkistmetega 1990ndatel valminud Fokkeri nime kandev lennuk Kopenhaagenis maandub. Kiiresti vahetatakse Tallinnast tulnud reisijad nüüd juba kokku kahe Tallinnasse sõita sooviva lennukitäie ehk umbes 100 inimese vastu.

Mornid lennusaatjad ja palju raputamist

Esmane pilk lennukile on mõne jaoks veidikene ehmatav, sest mornide ja tundmatu aktsendiga inglise keeles rääkivate lennusaatjate, paarkümmend aastat vana lennuki ning arvatavasti ka unetuse kombinatsioon on paljusid juba negatiivselt meelestanud. Seekord läheb aga õnneks ja lennuk saab õhku juba esimesel katsel.

Umbes kaks tundi mööduvad õhus aga vägagi närvekõditavalt. Peaaegu terve tee rapub lennuk turbulentsi käes. Vahepeal on raputus juba nii võimas, et isegi suur väsimus ei ületa südame puperdamist ning uinuda ei ole võimalik. Ühel hetkel kostab aga kapteni „Cabin crew. Landing in 20 minutes, 8 degrees,“ (Pardameeskond, maandumine 20 minuti pärast, 8 kraadi P.P), mis on ka üks väheseid lauseid, mis lennu kapteni suust kostuvad. Lennuk potsatab maha kell 3.08 öösel. Umbes üheksa ja pool tundi hiljem, kui oleks pidanud. Tühi Tallinna lennujaam võtab vastu küll väsinud, aga rõõmsad inimesed, kes nüüd peavad silmitsi seisma hoopis uue murega: nimelt saab lennujaama esine kiiresti taksodest tühjaks.