Üheks on avaliku konkursi korraldamine Eestile olulistele liinidele. Teine ja tõenäolisem stsenaarium on täiesti uue ettevõtte tegemine. „Ma ei hakka spekuleerima,” kostis Parts reedel Eesti Päevalehele. Ta rõhutas, et praegu on prioriteet Estonian Airi päästmine. „Ülesanne on olnud, et meil oleksid Eesti arengut toetavad lennuühendused,” lisas Parts.

Karmid reeglid

Päev varem alternatiive tutvustades oli Parts esimese variandi osas skeptiline. Majandusminister selgitas, et lennuliinidele avaliku konkursi korraldamise peamine komistuskivi on doteerimise karmid regulatsioonid. „See ei ole sama lihtne kui Tallinna–Viljandi rongiliikluse doteerimine,” ütles Parts. Seevastu uue ettevõtte asutamine näib olevat tõsisemalt kaalumisel. „Euroopa reeglite kohaselt riigil kui kapitali investeerijal on käed seotud tegutsevasse ettevõttesse kapitali paigutamisel, käed on vabad uue ettevõtte moodustamisel,” rääkis Parts neljapäeval pressikonverentsil, mööndes samas, et sellisel juhul tekib küsimus, kuidas ettevõte üle läheb.

Ka endine pikaaegne Estonian Airi juht Andrus Aljas eelistas varianti rahvuslik lennufirma jalule aidata, sest alternatiivid ei pruugi olla paremad ega odavamad.