"Sharm-el Sheikhis toimunud lennukatastroofi tõttu on suur osa ELi lennufirmasid sinna lendamise lõpetanud ning turismibürood lennupakettide müümise peatanud," ütles Paet. "Kas ei oleks mõistlik kehtestada ELis üldist konsulaarhoiatussüsteemi? Arvestades, et mitmetel ELi liikmesriikidel on suurem võimekus kohapealset olukorda hinnata erinevates riikides, sh EL esindustel, kas ELi ülene reisihoiatussüsteem ei oleks efektiivsem ja mõistlikum?" küsis Paet Euroopa Komisjonilt.

Paeti sõnul ei toimunud Egiptuse katastroofile järgnenud ELi kodanike evakueerimine kõige sujuvamalt. "ELi ühine konsulaarabisüsteem aitaks ELi kodanikel, kellel ei ole piirkonnas saatkondi, efektiivsemalt aidata oma kodanikke sellistes olukordades," ütles ta. "Tuleb edasi liikuda ideega, mida mitmed ELi liikmesriigid on tõstatanud, et ELi esindustel oleks ka ühise konsulaarabi ülesanne erakorralistes olukordades," sõnas Paet.

Ühtlasi uuris Paet Euroopa Komisjonilt üldise turvaolukorra kohta nii Sharm el Sheikhi lennujaamas kui ka Egiptuses laiemalt. "Teatavasti on turismikuurorte ka mujal Egiptuses, kas komisjoni hinnangul on turvaolukord teistes Egiptuse lennujaamades parem?"

Paet küsis ka seda, kas EL panustab omaltpoolt Egiptuse lennujaamade ja turismipiirkondade ohutuse tõhustamisse näiteks väljaõppe või muu sellise meetme näol ning kas EL plaanib veel mingil moel suurendada lennuohutusmeetmeid, arvestades terrorismiohu suurenemist maailmas üleüldiselt.