"Streik näitab, et õpetajate eneseteadvus tärkab ja manipuleerimise objektiks olemisest on villand," kirjutab ta ajalehes
. "Samas tuleb tõdeda, et streigil võib olla ka varjatud tagajärgi."

Vooglaiu sõnul võib õpetajate streik rahvale jätta muu hulgas eksitava mulje, et palk on õpetajatele üldse ainus tõsiselt võetav probleem; et õppesisu, õppekorraldus, õppesihid ja -eesmärgid on OK; ja et nõukogudeaegne paradigma, mille järgi kehtib hierarhiline autoritaarse allumise süsteem, võib jääda edasi kehtima.

“Häda on ju selles, et haridussüsteem on tervikuna umbe jooksnud. Ennast kiitma unustanud koalitsioon ei ole ilmselt võimeline tegelikku olukorda ja olusid analüüsima ning selle asemel, et väära tegutsemise põhjused avastada ja kõrvaldada, aina süvendab vigu. Loodame, et seekordne streik äratab vaimu virgemaks ja esimesele sammule järgnevad teised,” ütleb Vooglaid. 

“Mind ajab naerma, kuidas õpetajad pingutavad selleks, et streigi tõttu keegi kuskil kuidagi ei kannataks. See näitab, et nad teevad streigi asemel nalja ja usuvad lihtsameelselt “head tsaari”.”