Märtsis hukkus sellel lõigul Tallinna-Narva maanteel kaks noort meest, kes kaldusid seni teadmata põhjusel sõidukiga Mercedes-Benz maanteel vastassuunavööndisse ja põrkasid kokku vastutuleva veokiga. "Teatud kohas tundub, et näed kaugele ette, tegelikult aga varitseb kerges lohus nähtamatu vastutulija, kes siis ootamatult nagu maa alt välja ilmub," on seda lõiku iseloomustanud lugeja, kes kommenteeris õnnetusest rääkinud lugu.

Tõepoolest, kiirused on suured ning neljarajaliselt teelt tulles ollakse harjunud möödasõitudega. Kaherajalisel teel muudab see olukorra eriti ohtlikuks. Seda ilmestab ka statistika. 6,5-kilomeetrisel teel on viimase 17 aasta jooksul juhtunud 33 liiklusõnnetust: vigastatuid on olnud 42, hukkunuid 12. Enamik raskeid liiklusõnnetusi on eelkõige olnud seotud vastassuunavööndisse kaldumisega, mis omakorda tähendab enamasti ohtlikke möödasõite. Näiteks viimase viie aasta jooksul on seal juhtunud kaheksa liiklusõnnetust, milles hukkus kolm inimest.

Teelõigu ohtlikkust tunnistas ka maanteeamet.

Tänasel valitsuse taristuraha jagamisel oli põhimõtteks lisaks suurematele investeeringutele panustada ka liiklsuohtlikumatele kohtadele.

"Suuremahulised ehitused aitavad elavdada meie majandust. Teisalt püüdsime objekte valides arvesse võtta ka liiklusohutuse aspekte. Sellisest kaalutlusest on lähtutud näiteks Aaspere-Haljala vahelise ohtliku lõigu ehitusel ning usun, et kõik, kes on Tallinn-Pärnu maanteel sõitnud, teavad, millised olud seal liikuvate veoautode vahel valitsevad," kommenteeris majandus- ja taristuminister Kadri Simson.

Peamine osa täiendavateks investeeringuteks ettenähtud vahenditest panustatakse maanteeobjektide arenduseks. Tallinn-Pärnu suunalise Via Baltica maantee ehituseks on tulevatel aastatel eraldatud täiendavad 44 miljonit eurot. Lisaks nähakse ette Tallinn-Narva maanteel oleva ohtliku Aaspere-Haljala teelõigu 2+2 kujule viimist, mille jaoks eraldatakse 15 miljonit eurot.

Loe taristuraha jagamisest lähemalt SIIT.