Bussiveo valdkonnas tunnistati parimaks tööandjaks AS Sebe. Ametiühingu hinnangul on tegu ettevõttega, kus tubli tööinimene on hinnas ja tema eest kantakse head hoolt. Samuti on tegu ainsa ettevõttega bussisektoris, kus masu kiuste bussijuhtide palgad viimase aasta jooksul tõusid, teatas ametiühing.

Auhinna vastuvõtnud firma juhatuse esimees Hugo Osula ütles, et tema eesmärk on bussijuhi amet samamoodi ausse tõsta nagu see oli 50.-60. Aastatel. „Head töötajad on ettevõtte suurim kapital ning mina olen teinud panuse Eesti parimatele bussijuhtidele,“ kommenteeris Osula oma ärifilosoofiat.

Tee-ettevõtete hulgas tunnistati parimaks tööandjaks AS Tartumaa Teed, mis on näidanud eeskuju kollektiivlepingu sõlmimisel, mis tagab teetöötajatele stabiilse ja hea sissetuleku ning motiveeriva töökeskkonna. Tegu on riigile kuuluva ettevõttega, mille aktsiad on hetkel müügis. „Loodame, et samasugune tööinimest austav suhtumine säilib ka uue omaniku juures,“ ütles Transpordi Ametiühingu esimees.

Kui mullu läks kiirabisektori autasu Tartusse, siis tänavu sai siin aasta parima tööandja tiitli Põhja-Eesti regionaalhaigla kiirabiosakond, mis haldab kiirabibrigaade Harju maakonnas ja reanimobiilibrigaade Tallinnas. „Kui mujalt kostab masuga seotult töötajate kiusamisest, palkade vähendamisest ja näiteks ületundide mittemaksmisest, siis Põhja-Eesti regionaalhaigla kiirabiosakond on neist pattudest prii ja tööõhkkond on igati meeldiv,“ kommenteeris Kalle Kask, kiirabijuhtide esindaja Transpordi Ametiühingu juhatuses.

Lennunduses läks autasu teist aastat järjest lennukite remondi ja hooldusega tegelevale ettevõttele Air Maintenance Estonia. „Selle ettevõtte sisekliima ja töötingimused on teravas kontrastis näiteks Estonian Airis või Tallinna Lennujaama töötingimuste ja tööandjapoolse suhtumisega. Töötajaid hinnatakse, neile pakutakse piisavalt võimalusi enesearendamiseks, ettevõttes valitses siiras sotsiaaldialoog ja respekt,“ kommenteeris Transpordi Ametiühingu esimees Peep Peterson.

Erakorralisena andis Transpordi Ametiühing seekord välja ka Ühistranspordi vaenlase tiitli ja selle sai Tallinna Transpordiamet linna ühistranspordi maine rikkumise eest. Ametiühingu reisijateveo sektsiooni juhataja Veiko Möldri sõnul on pretsedenditu, et viimase aasta jooksul on liinimahtu vähendatud ja graafikuid hõrendatud 13 korda.

„See kõik rikub seni Eesti parima ühistranspordisüsteemi mainet ja usaldusväärsust. Kel võimalik, eelistavad järjest enam autosõitu,“ luges Mölder linnavalitsuse käitumise kahetsusväärseks.

Transpordi Ametiühingu juhatus kaalus pikalt ka transpordisektori halvima tööandja tiitli väljaandmist, kus oli jutuks üks üle-eestiline bussifirma, kuid diplomaatilistel kaalutlustel jäeti see siiski välja andmata.