“Just praegu (teisipäeva õhtul — toim) tuli teade, et Hiiumaa 13 päästeautost sai autoregistrist loa ainult kaheksa, viis autot ei läbinud ülevaatust heitgaaside normi osas,” ütles päästeameti peadirektori asetäitja Ain Karafin Eesti Päevalehele. “See on ikka ühele piirkonnale suur kaotus, kui 40 protsenti autodest pole uute nõudmiste ja normide tõttu enam sõidukõlblikud.”

Olukord on sama ka Võrumaal. “Meil on autosid, mida muuseumid endale soovivad, kuid ei saa anda, sest pärast putitamist peavad nad veel tööd tegema,” lausus Võrumaa päästeteenistuse direktor Andres Nõmme.

Tuld kustutama sõidavad autod, mille väljelaskeaasta on 1968. “On ikka hale pilt küll, kui vilkuritega auto sõidab tuld kustutama 30-kilomeetrise tunnikiirusega ja juhile on soov öelda, et ta võtaks teel kõrvale, sest hobusemees tahab mööda saada,” sõnas Nõmme. “See on naljaga öeldud, kuid paraku tõsi.”

Päästeametil on üle riigi sada komandot. Sel aastal ostetakse juurde kaks uut autot, ent vaja oleks 50. Ühe tuletõrjeauto hind on suure hanke korral neli miljonit krooni, mis teeb ühekordseks rahasüstiks 200 miljonit krooni.

Päästeameti peadirektori asetäitja sõnul saaks pärast suuremat autopargi uuendamist igal aastal regulaarselt autodesse investeerida 25 miljonit, mis annaks eelarves rohkem hingamisruumi.

Siseministeeriumi pressitalituse juhataja Ilona Leib ütles, et praeguse seisuga suureneb ministeeriumi järgmise aasta eelarve 150 miljoni võrra. “See pole piisav, et kõiki probleeme lahendada, kuid osa sellest lisarahast läheb ka päästevaldkonda, sest selle on minister prioriteediks tõstnud.”

150 miljonist läheb 28 miljonit krooni politseipensionide maksmiseks.

Siseministeeriumi anonüümsust palunud allika sõnul on oht, et tuleb loobuda lennupäästest, kuna praegused kopterid lagunevad ära ning uute ostmiseks pole raha.