„Lisaks sellele, et kiiruse ületamine seab ohtu teed ületavad jalakäijad, mõjutab rohelisest lainest ettesõitmine negatiivselt liiklussujuvust ja sellega kaasnevalt liikluse läbilaskvust,“ ütles transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa.

Olukorda arutatakse lähiajal transpordiameti liikluskomisjonis ning ühe võimaliku lahendusena kaalutakse fooride töö ümber programmeerimist selliselt, et sõidusuuna põhiristmike foorid ja nende ristmike vahel asuvad foorid rakendatakse tööle ühtses režiimis. Praegu toimib Vabaduse puiesteel roheline laine lubatud sõidukiiruse piires. Sõidukiiruse ületamiseks annavad aga võimaluse põhiristmike vahel asuvad valgusfoorid, mis punast tuld ei lülita ristuvatel suundadel liikluse puudumise korral. Seega on üheks lahenduseks kõikide fooride lülitamine rohelisse lainesse.

Parim lahendus Vabaduse puiesteel oleks elektroonilise liiklusjärelevalve kiiruskaamerate rakendamine, ent seda ei võimalda seadusandlus ning ka Kristiine ristmiku elektroonilisi liiklusjärelevalve seadmeid ei saa siiani kasutada.

Transpordiamet jätkab sõidukiiruste mõõtmisi ning lubatud sõidukiiruste massilise ületamise korral olukorra normaliseerumiseks kohaste võimalike meetmete leidmist ning rakendamist.