"Antud juhul on ühest küljest küsimus liiklusohutuses, teisest küljest eraettevõtja ärihuvides. Kogu küsimus on selles, mis on kaalukam. Kui meil iga pooleteise päeva kohta juhtub seal liiklusõnnetus, siis on vaja midagi muuta. Sellel seisukohal on liikulspolitsei, liikluskindlustusfond, Tallinna transpordiametis töötav liikluskomisjon kuhu kuuluvad eksperdid ja teadlased," ütles Rüütelmaa BNS-ile.

Tema sõnul pole õige väita, et suletakse kogu sissesõit Statoili teenindusjaama. "Muutub see, et pannakse kinni ringilt otse väljasõit Haabersti tänavale ja Haabersti tänavalt otse väljasõit ringile, mis on ka peamine avariide põhjustaja. Ülejäänud liikluskorraldus jääb samaks," ütles Rüütelmaa.

Ta selgitas, et kui liikleja tuleb Paldiski maanteelt, sõidab ringi poole ja siis edasi Keila või Rannamõisa suunas, saab ta praegu sõita kahest kohast Statoili sisse ja saab ka tulevikus. "Kui täna peab autojuht järskude manöövrite ja kiirendustega süstima ringi peale ja põhjustama ohtu ja õnnetusi, siis see olukord lõpetatakse ära. Väljasõit Statoilist on ka tulevikus võimalik ja seda tuleb teha väikese ringiga teiste tänavate kaudu, kui autojuht tahab sõita Keila suunas. Kui ta sõidab välja Rannamõisa suunas, siis ta saab välja nagu tänagi, aga saab seda teha ohutult," lisas Rüütelmaa.

Statoili kinnitusel pärsib Tallinna linnavõimu kavandatud Haabersti ringristmiku liikluskorralduse muudatus sõidukite ligipääsu Statoili Haabersti teenindusjaamale, mistõttu plaanib tanklakett linna vastu kohtuteed.

Statoil esitas reede lõunal halduskohtusse kaebuse taotlusega tühistada Tallinna transpordiameti otsus muuta reede öösel vastu laupäeva Haabersti ringristmikul liikluskorraldust ning kaalub sadadesse tuhandetesse eurodesse ulatuva kahjunõude esitamist.

„Meie info põhjal on kohus nüüdseks küsinud Tallinna linnalt selgitust, kuidas liikluskorralduse muutmine tagaks liiklusohutuse. Juhul, kui linn siiski sulgeb koheselt Haabersti tänava, on Statoil sunnitud esitama kohtule ka täiendavalt kahjunõude Tallinna linna vastu, mis võib ulatuda sadadesse tuhandetesse eurodesse,“ ütles Statoil Fuel & Retail Eesti AS-i peadirektor Kai Realo.

Tema sõnul ei saa liikluskorralduse muudatuste tulemusena enamHaabersti ringilt otse jäähallini viivale Haabersti tänavale ning seetõttu ka Statoili teenindusjaama sisse ega ka välja sõita. Alles jääb vaid Paldiski maantee poolne sissesõit, kuid väljasõitu ringristmikule teenindusjaamast ei hakka enam olema. Plaanide kohaselt saaks edaspidi Statoili teenindusjaama ja sealt välja Õismäe ja Mustamäe suunda sõita vaid kõrvalasuvate Rimi ja Rocca al Mare kaubanduskeskuste parklate kaudu, mis omakorda tekitab parklatesse ja Haabersti ristmikule veelgi suuremad ummikud, märkis Statoil.

„Oleme teinud suuri investeeringuid teenindusjaama rajamiseks ja renoveerimiseks Haabersti ringristmikuga piirneval kinnistul. Meie ja klientide õiguspärane ootus on, et Haabersti ringristmikul liiklevatel inimestel on võimalik lihtsalt ja mugavalt oma autot tankida. Kui siiani oli võimalik Statoili sõita kõigilt neljalt suunalt tulevatel autodel, siis nüüd jääb alles vaid üks suund,” rääkis Kai Realo.

Tema sõnul on Statoil alati selle poolt, et muuta liiklus turvalisemaks, kuid püsivate lahenduste puhul võiks eeldada, et uuritakse muudatustest otseselt mõjutatud osapoolte seisukohti ning kaalutakse erinevaid lahendusi. „Antud juhul saime TV uudistest info, et juba järgmisel päeval tehakse liiklusmuudatus, mis sisuliselt lõikab läbi ringristmikult kõik ligipääsud teenindusjaama. See on pehmelt öeldes hämmastav käitumine ning ei ole kuidagi kooskõlas hea kaasamise tavaga. Teenindusjaama näol on tegemist just autosid ja autojuhte teenindava ettevõttega, mistõttu liiklusskeemide kooskõlastamine on veel eriti oluline,“ rääkis Realo.

Sarnaseid üllatusi on Statoilile pealinnas ka varem tehtud. Seoses Ülemiste ristmiku renoveerimisega oli ettevõte sunnitud 2011. aastal ajutiselt sulgema Peterburi tee alguses asuva Katusepapi teenindusjaama ning 2012. aasta suvel suleti ka Ülemiste teenindusjaam. Lisaks on ka Sikupilli teenindusjaama ligipääsud olnud keerulised. „Ka nende jaamade ümbruses toimusid liikluslahenduste muudatused üleöö ning mingit infot selle kohta meile ette ei saadetud. Teenindusjaamade müüginumbrid kukkusid päevapealt sel lihtsal põhjusel, et ligipääsu teenindusjaamale enam ei olnud või oli see tehtud väga keeruliseks,“ meenutas Realo.

Tema sõnul on teetöödest tingitud ajutised piirangud igati arusaadavad ja üldjuhul ka mõistlikud, kuid suuremate ja püsivamate projektide puhul peaks otseselt mõjutatud osapooli vähemalt ära kuulama, et kaaluda kõiki võimalikke variante. „Me näeme, et Haabersti juhtumi puhul ei ole tegemist väga põhjalikult kaalutletud otsusega. Pigem on tegemist kiire lahendusega, mis kahjustab oluliselt nii meie kui ka klientide huvisid. Samuti tekitab see ettevõttele olulise kahju, mistõttu pöördusime ka kohtu poole,“ lisas Realo.

Tallinna linnavalitsus teatas, et ööl vastu laupäeva muutub liikluskorraldus Haabersti ringristmikul ja selle vahetus läheduses, linna eesmärk on muuta Haabersti ringristmik ohutumaks.

Muudatused tulenevad liiklusõnnetuste analüüsist ja ringristmiku liikluse jälgimisel kogutud videomaterjalil tuginevatest järeldustest, mis näitavad, et enim ohuolukordi põhjustab ringristmikule sõitmine Haabersti tänavalt ja ringristmikult sõitmine Haabersti tänavale.

Liikluse ohutumaks muutmiseks suletakse pääs Haabersti tänavalt ringristmikule ja ristmikult Haabersti tänavale. Küll aga säilib otseühendus Haabersti tänavalt Paldiski maanteele ja Rannamõisa teele ning võimalus sõita kõikides tänastes suundades Mäekõrtsi, Mõisapõllu, Mõisa ja Kaeravälja tänavate kaudu.

Liikluskorralduse muutmisel arvestab transpordiamet liiklusõnnetuste statistikat, Eesti Liikluskindlustuse Fondi ja Haabersti linnaosa valitsuse seisukohta ning liikluskomisjoni otsust.