Rajatavasse Tõrvandi liiklussõlme on kavandatud eritasandiline riste Tartu-Petseri raudtee ja Tõrvandi ning Ülenurme alevikkude vahelisel ühendusteel. Varem oli antud kohas raudteeülesõit ehk maantee ja raudtee samatasandile ristumine, teatas maanteeamet.

Nordecon AS planeerib raudteeviadukti tööd teostada maksimaalselt 33 tunni jooksul. Tööde algus on kavandatud täna õhtul kell 18.00, kui kokkuleppel Eesti Raudteega suletakse rongiliiklus Tartu-Petseri liinil. „ Uute, väga kiirelt teostatavate ehitustehnoloogiate kasutamisega viime teetöödest tuleneva mõju raudtee- ja maanteeliiklusele miinimumini. Varem tähendasid analoogsed tööd päevadesse, isegi nädalatesse ulatuvaid seisakuid, täna räägime loetud tundidest. Samas pole lühikesele teostusajale vaatamata tegu ajutise lahendusega: raudteeviadukti projekteeritud kasutusiga on 100 aastat,“ selgitas maanteeameti lõuna regiooni ehitusvaldkonna juht Janar Taal.

Sarnast tehnoloogiat kasutati Taali sõnul ka Topi liiklussõlmes selle erandiga, et seal lükati raudtee viadukt paika, kuid antud projektis tõstetakse raudtee viadukt õigele kohale. Selleks kasutatakse spetsiaalselt Lätist kohale toodud kraanat, mille teeb eriliseks tõstevõime kuni 750 tonni ja noole kõrgus kuni 48m. Kraana on üks suuremaid mobiilseid kraanasid Euroopas ning selle kohale toomiseks läks tarvis 31 veoautot.

Viadukti montaaž puudutab ainult rongiliiklust, maanteeliiklus Ülenurme ja Tõrvandi vahel jätkub eelmisel aastal suunatud ümbersõidu kaudu.