NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2 ... 4
08.01.2018 10:17
Mul on oma lemmik ja yldse on meil palju ilusaid laule. Aga hymn on HYMN. Oma ema vòi isa ei saa ju noorema ja ilusama vastu vahetada. See ei ole vòimalik, uued oleks kasuvanemad.
    Näita vanemaid (5) Laadin kommentaare...
    08.01.2018 16:09
    Kas ehk on siin jne...

    Tegelikult pole see teema üldsegi küsimuse all. See, et mingi prüsseli ametnik nii soovib või arvab, on tema isiklik probleem.
    08.01.2018 18:50
    Uue hümni idee kerkis päevakorda sellepärast, et praegune hümn on Soomelt laenatud. Muidugi võiks meil olla oma hümn.
    09.01.2018 21:25
    Tegelikult ei ole meie hümn Soomelt laenatud, me võtsime lihtsalt oma tagasi. Samas... Tõepoolest ei kõneta see hinge, on lihtsalt hümn järjepidevuse alusel. Ja need, kes sellest praegu küünte ja hammastega kinni hoiavad, ei oma ilmselt mälu ja pole kogenud seda tunnet, mis meid taasiseseisvumiseni tõi. Sõimavad presidenti, kellel kahtlemata on see mälu ja tunne olemas. Enamus eestlastest ei tahtnud tollal vana hümni tagasi, taheti sellist, mis hinge poeb ja isamaalisust elus hoiab, ehk siis laulupidudel ikka ja jälle laulupiduliste initsiatiivil kordamisele tulnud "Mu isamaa on minu arm". Siiani on näha, et paljudel koorilauljatel on pisarad silmas, kui seda esitavad... Ka noortel. Teisena kõlas rahva südameis "Koit". Arvan, et hümn peab elama rahva hinges, mitte olema lihtsalt sümbol.

    Neile, kes siin Eesti lipu ja vapi mängu toovad, ütleks, et sini-must-valge on eestlaste jaoks väga püha, aga vapiga on kah nii, nagu on. Mida pistmist on Eestimaal lõvidega? Lipp ongi meil ainuke päris oma ja püha, hümn ja vapp on nö importkaup.
08.01.2018 10:20
Aegajalt tabab stultusi soov midagi muutma kukkuda. Ei, ei ole siin ühtegi sellist. Hümn on meil olemas, selliste põhiväärtustega ei kaubelda. Häbi, klikinäljas kollane ajakirjandus!
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    08.01.2018 11:02
    Sotsialistidest globalistid homo-multikultid on salakavalad petised, kes vihkavad Eesti riigi iseseisvust ja meie riigi sümboolikat.

    Nad ei julge otse öelda välja, et Eesti riigi hymnis häirib neid Jumala nimetamine, vaid nagu ikka, sotsialistidele homo-multikultidele omaselt - salakavalalt ja reeturlikult - naeruvääristavad nad nyyd EV hymni.

    Rahvas, on aeg sotsid homo-multikultid võimult tõugata ja näidata, mida tähendab demokraatia ehk rahva võim reaalsuses.

    Kas tõesti ei ole Eestis enam valdkondi ja teemasid, mis vajaksid hädasti parandamist?

    Igasugused istid oma globalismi ja paganlikkuse ihaluses ning oma marginaalse toetajaskonnaga, on minetanud igasuguse jumalakartuse, väärikuse, moraalsuse ja austuse meie riigi symboolika vastu.

    Eesti riik vajab kiiremas korras erakorralist Riigikogu valimist!
    08.01.2018 14:44
    Samal meelel: meil on praegu EV ja sellel oli hümn loomisest saati (ligi 100 a. juba). Oli periood, mil EV oli okupeeritud ja siis oli okupeeriva riigi nõudmisel üks teine 'hümn', üsna sarnane okupeeriva riigi omale. Kuigi, ka selles oli rida: "jää kestma Kalevite kange rahvas" ... Kas valikusse pakututel niigi hea lausejupp sisaldub?

    Milleks sellist jama üleüldse püütakse algatada? Kas lootuses, et praegused muud riiklikud jamad, mille kauaoodatud võimuvahetus meile nuhtluseks tõi, ära unustada?
    09.01.2018 14:07
    Üks siga taob rauda ja kõik kommivad seda mis ei vaja kommimist......
08.01.2018 10:22
Kui midagi Ivo Linnalt võtta, siis sobiks "Kikilips" kõige paremini. Väga head sõnad ja põhiline et ka viisi teab kogu maailm.
08.01.2018 10:24
Nr. 1 "Mu Isamaa on minu arm"
See laul oli ka nõukaaegsetel laulupidudel see laul mis oli keelatud , aga Ernesaks võttis ikka ette !
Praegune nn. hümn on tuim ja sisutu ja pealegi viisi autor välismaalane , soomlased arutavad ka kusjuures hümni muutmist !
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    08.01.2018 16:57
    Kahjuks kaotajate enesehaletsusmoment. Keegi ei olnud sel ajal nõus ühtegi surma isamaa eest surema, rääkimata sajast.
    08.01.2018 18:53
    Muidugi võiks meil olla oma hümn, näit. "Mu isamaa on minu arm". Praegune on Soomega ühesugune, sellepärast on nemadki rääkinud hümni muutmisest.
    09.01.2018 21:51
    Vaat, kuhu me jõudnud oleme. Eestlased ise nõuavad hümni, mis on suht mittemidagiütlev igav jorutus, mis lõppkokkuvõttes ei tekita mingit patriotismi. Ise ei saa nagu arugi, et just sellega suretatakse rahvustunne välja? See on täpselt sama, nagu ENSV hümn, kui teati, et peab püsti tõusma... Nüüd, kui on tõstatatud küsimus, et äkki tõesti peaks parandama vea ja hümniks valima laulu, mis südamesse läheb, kisavad "patrioodid" nagu endisaegsed komnoored oma fanaatilisuses.
08.01.2018 10:24
Praegune vasaktsentristlik bande näeks ehk üldse Eesti rahvuslauluna Edgari hitti mida ta esitas esmaettekandena linnahalli täismaja ees ja mida !/3 valijaid siiani tahab kuulda Elmarist ja järgnevatel pinsipäevadel :D
08.01.2018 10:25
Täiesti ebaõiglaselt on välja jäetud Ernesaksa "Jää kestma, Kalevite kange rahvas". Viis on ju hea. Kui sõnu kohendada, saaks suurepärase hümni.
08.01.2018 10:31
Ei saa üldse aru, miks peaks hümni vahetama hakkama. Aga kui peab, siis ainuke kandidaat oleks minu arust "Mu Isamaa on minu arm" - see oli ju kogu nõuka-aja jooksul meie nö mitteametlik hümn.
Aga paluks siiski normaalset põhjendust, miks peab vahetama hakkama?
    08.01.2018 18:39
    Siin on palju vastuargumente. Kas võitjate hümni asemele kaotajate hümn? See oli väga hale (selle sõna halvustamata tähenduses) sel oma riigi kaotanud rahval nõuka ajal Lauluväljakul seista ja seda pisukest patriotismi üles näidata, mida parasjagu lubati. Kurva emotsiooniga laul, mis kinnistab ohvrirolli. Teine põhjus on, et päris raske on laulda ka.
    09.01.2018 22:32
    Esiteks, see ei olnud mingi pisuke patriotism, see oli vägev emotsioon, mis oli laulupidudel püha. Teiseks, sõnad kirjutas Koidula ammu enne nõukaaega. Ja kolmandaks, viisistas need Ernesaks tõelisest patriotismist kantuna. See on õige, et raske laulda, selle tõi Laulutaat ise põhjuseks, miks ei peaks "Mu isamaa on minu arm" hümniks saama, aga tõde on see, et see laul kannab õiget emotsiooni. Paljud praegustki hümni kaasa laulavad? Teavad vaid, et tagumik tuleb maast lahti ajada ja üritada suud maigutada. Mul läheb isegi selle meenutamiseks natuke aega vaja, enne tungivad mitmed teised laulud pähe.
08.01.2018 10:32
Ma pakuks veel "Mis maa see on"
08.01.2018 10:37
Semperi ja Ernesaksa oma teeks kõigil meele rõõmsaks!

Jää kestma, Kalevite kange rahvas,
ja seisa kaljuna, me kodumaa!
Ei vaibund kannatustes sinu vahvus,
end läbi sajanditest murdsid sa...
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    08.01.2018 23:30
    See enne 1956 aastat versioon oleks veelgi meeliülendavam, muidugi kui ajaga kaasas käia võiks iga 5-10 aasta tagant nimed uute tegijatega asendada, me oleks sellega laias maailmas lausa unikaalsed!

    Kui kants - nii seisavad su kodurannad,
    su ees vaid lainetavad laiad veed.
    Sa kõrgel leninlikku lippu kannad,
    08.01.2018 23:33
    Neetud, nett kukkus maha ja kommentaar jäi poolikuks:

    See enne 1956 aastat versioon oleks veelgi meeliülendavam, muidugi kui ajaga kaasas käia võiks iga 5-10 aasta tagant nimed uute tegijatega asendada, me oleks sellega laias maailmas lausa unikaalsed!

    Kui kants - nii seisavad su kodurannad,
    su ees vaid lainetavad laiad veed.
    Sa kõrgel leninlikku lippu kannad,
    08.01.2018 23:34
    ...
    "leninlik" asendada nt. EUga
    suur Stalin juhtimas su tõusuteed. -- Juncker, Merkel või keegi kodustest
    Käi kindlalt, saatmas sind su õnneteel,
    me võitlusvaim ja kohkumatu mehemeel.
08.01.2018 10:38
No minu meelest peaks hümni vahetama ikka millegi uue ja innovaatilisema vastu, mis laias ilmas tähelepanu tõmbaks ("müüks" ütleks Eesti parim müügimees Rõivas) ja noori kõnetaks. Pangegi siis juba nt Winnie Puhhi "vastik vanamutt" vms. Lipuks võtke ka midagi hästi innovaatilist. Nt erikujuline lipp, mis oleks mõlemalt poolt erinevat värvi. Selliseks lipuks sobiks hästi nt Paeda pesemata trussikud. Kui tahate kolmevärvilist lippu, siis võtkne nt Lauristini omad. Igatahes HURRRAAAAA, edasi sm uusmarksistid!
08.01.2018 10:39
Olen kommentaariga nõus, kes kirjutas.
Kust võtab tänane põlvkond õiguse meie esivanemate poolt valitud hümn välja vahetada?!
08.01.2018 10:44
Eesti muld ja Eesti süda
08.01.2018 10:44
Rohelised mehikesed on asunud Eestit ründama ka hümni äravõtmisega!
08.01.2018 10:47
kahtlane meedia ''hoolitsus'' ja sygelemine käib viimasel ajal ilusa ,hinge kosutava Eesti riigi praeguse hümni väänamisel
08.01.2018 10:50
.......häbi,häbi,häbi on praegude hümni muutmijutte levitada
08.01.2018 10:53
Tahaks elada kuningriigis, sest seal on traditsioonid mis kestnud sajandeid.Meil koguaeg muudetakse ja uuendatakse. Iga pukki saanud inimene tahab k6ik teistpidi pöörata, et ajalukku jääda.
08.01.2018 10:55
Kas see praegune hümnimuutmiskampaania on kordineeritud selle Orissaare seenelise kontorist?
    08.01.2018 11:04
    Presidendi vastumeelsus praeguse hümni suhtes on mõistetav, viimases salmis ju read
    Su üle Jumal valvaku, mu armas isamaa! Ta olgu sinu kaitseja ja võtku rohkest õnnista, mis iial ette võtad sa, mu kallis isamaa!
    Meie salliva Presidendi sallimatus kiriku suhtes on laialt teada ja käsk ETV hümn ära jätta tuli presidendi kantseleist.
    10.01.2018 11:57
    Ärge pahandage teseenelisega, vbl. mees moslem ja käsib nii toimida keelab krikuskäimise ja jumala nime suhu võtta, me ju ei tea!
08.01.2018 10:59
Eesti lipp. Siis ehk ei tömmata enam valepidi masti.
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    08.01.2018 22:52
    Aga lipp meil on ju väga hea. Samas hümn on igav ja niru. Ainukene lugu nendest kaheksast, mis mulle vähem meeldib kui hümn on Mesipuu lugu.
    09.01.2018 00:21
    Eelmise Vabariigi ajal kirjutatud keskpärane koorilaul, mis on rohkem nagu lipulaul. Erinevalt praegusest hümnist ei läinud sellega meie vaarisad-vanaisad Vabadussõtta. Ka lipulaul oli tol ajal "Eestimaa, mu isamaa", mis ka sakslase kirjutatud. Nõrgavõitu.
    09.01.2018 22:51
    "Mesipuu poole" oli siiski vabadussõja sümboolne hümn, mida isamaalised noormehed, kes kaitseväes ajateenistuses käimist auasjaks peavad, siiani kõige kõrgemalt hindavad.
08.01.2018 10:59
häbi kohe eestlaste pärast. ei kõlba hümn, president, riigikogu, olümpiavõitjad ja teised meile kuulsust toonud inimesed ja sümbolid. Kuidas neid lolle ikka nii palju siin kommenteerimas on...
08.01.2018 11:06
Milles probleem?
Meil on ju Eesti Laulu konkurss.
Sealt saaks iga aasta uue hümni välja sõeluda ja keegi ei peaks siis kurtma, et vana hümn on ära tüüdanud ... või kui ikkagi on siis võib mingi lisakonkursi välja kuulutada.
Chilli!
1 2 ... 4
229 000€
Tallinn, Korter
Otse omanikult!
70 000€
Tallinn, Korter
83 000€
Tallinn, Korter
166 000€
Tallinn, Suvila
129 500€
Tallinn, Maa
Otse omanikult!
102 900€
Tallinn, Korter
209 000€
Kiili vald, Majaosa
180 000€
Tallinn, Korter
134 900€
Tallinn, Korter
72 000€
Tallinn, Korter
Otse omanikult!

197 000€
Saue vald, Majaosa
169 000€
Saku vald, Majaosa
195 000€
Tallinn, Korter
Jäta kommentaar
Oled anonüümses kommentaariumis, sisse logituna kommenteerimiseks vajuta siia
või vasta anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega