Abilinnapea Margus Hansoni sõnul on Vabaduse silla nimi käibel olnud kogu silla ehitamise aja, teatas Tartu linnavalitsus.

“Tegemist on küll täiesti uue sillaga, mitte Teises maailmasõjas hävinud Vabadussilla koopiaga, kuid vana silla eeskujul on seda ikkagi Vabaduse sillaks nimetama hakatud. Lisaks on kohe läheduses Vabaduse puiestee ja Vabaduse puiestik,” põhjendas abilinnapea nimevalikut.

Praeguse Laia tänava ja Vabaduse puiestee ristmikul paikneva silla asukoht on oma kõrgete kallaste ja kitsa jõesängiga olnud üheks sobivamakas jõeületuskohaks Tartus.

Pole täpselt teada, mitu silda on seal olnud. Esimesed kirjalikud andmed linnamüüri Vene värava juures paiknevast Vene sillast pärinevad aastast 1554. Aastatel 1810–1823 oli seal sild, mida rahvasuus nimetati uueks puusillaks. Järgmine, ehitusmeister Geisti plaani järgi rajatud sild teenis tartlasi ajavahemikus 1826–1923. 1926. aastal valmis ka sõjalist transporti võimaldav raudbetoonist Vabadussild, mis hävitati Teises maailmasõjas. 1993. aastal valmis raudsild jalakäijatele, mis 2007. aastal demonteeriti, et alustada praeguse autosilla rajamist.

Uue silla pidulik avamine toimub 30. juulil. Sild koos jalakäijate silla demonteerimisega läheb linnale maksma ligikaudu 161,1 miljonit krooni.