Tartu maantee ehitust ettevalmistav Tallinna linnavalitsuse komisjon teeb teisipäeval oma tööst kokkuvõtte, on kirjas Delfile saadetud teates.

“Otsus selle kohta, kas Tartu maantee ehitatakse sel aasta valmis või lükatakse aastateks edasi, jääb ilmselt juba Savisaare teha. Mina arvan, et Tartu maantee valmisehitamisega oleksid linlased rahul. Sõltumata sellest, kas nad on Reformierakonna, Rahvaliidu või Keskerakonna valijad,” ütles Aaviksoo.

“Muidugi on Tallinna ühe suurema sissesõidutee remont väga kallis projekt, sest tegelikult maksame suures osas täna kinni eelmiste linnavalitsuste tegemata tööd,” nentis Tartu maantee ehitust ettevalmistav Aaviksoo. „Majad ja krundid, mida me nüüd oleme sunnitud ostma hirmus kalli raha eest, maksid neli aastat tagasi kordades vähem.„

Tollaste linnavalitsuste jaoks polnud teede ehitus aga ilmselt kõige olulisem koht, kuhu investeerida, sõnas abilinnapea. „Mida kaugemale Tartu maantee ehitust aga lükatakse, seda kallimaks läheb ka makstav hind.”

Peep Aaviksoo sõnul oleks kogu Tartu maantee ehituse ettevalmistamine läinud palju kiiremini ja sujuvamalt, kui ka linnapea oleks leidnud koalitsioonikangutamiste asemel aega nii olulises küsimuses kaasa aidata, mitte takistusi ja pidurdamisvõimalusi otsida.

“Täna oleme kõigest hoolimata jõudnud nii kaugele, et Tartu maantee esimese etapi ehitus võiks alata aprillis, teise etapi ehitus juunis,” selgitas Aaviksoo. Tee-ehitusele ettejäävate kruntide osas on tema sõnul 90-protsendiliselt kokkulepped sõlmitud. Jäänud on veel vaidluste lõpetamine kolme omanikuga ja kui linnal nüüd tahet jätkub, saaks ka viimased takistused likvideerida ja kokkulepped sõlmida lähematel päevadel. Kui linn jõuab kokkulepete vormistamiseni ka viimaste omanikega, mahutakse kruntide ostmisega eelarves ettenähtud piiridesse.

Tallinna linnapea Tõnis Palts saatis ametist lahkuvatele abilinnapeadele Aaviksoole ja Maslovile teisipäeva hommikul ametliku järelepärimise, milles nõuab ülevaadet Tartu maantee rekonstrueerimise käigu kohta.

“Leppisime kokku, et 15. märtsiks peavad kõik ehitust takistavad varad olema eelarves ette nähtud hinnaga kokku ostetud, muidu on tee remondi valmimine 2005. aastal tõsise kahtluse all,” teatas Palts Delfile.

“Tänaseks ei ole mul veendumust, et kõik vajalikud kinnistud on omandatud. Mitme objekti osas on vaidlused pooleli, osade väidetavate kokkulepete kinnituseks pole esitatud ühtki dokumenti, mitmel juhul on eelkokkulepetes kirjas ebareaalselt kõrge hind. On väga kahetsusväärne, et abilinnapead eksitavad avalikkust ning püüavad vastutust tegemata tööde eest enda kaelast ära veeretada.”

Palts lisas, et ootas esmaspäeval abilinnapeadelt aruannet Tartu mnt remondi ettevalmistustööde käigu kohta, kuid mitte pressiavalduse, vaid normaalse ametliku dokumendi vormis.