"Kohalike teede korrashoid on oluline omavalitsuse ülesanne, mille täitmist nõutakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse ja teeseadusega vallalt või linnalt," rääkis Tarmo Tamm. Ta lisas, et paraku saab omavalitsus seda teha sii, kui seaduses on ette nähtud rahastus.

"Kuni 2009. aasta 1. märtsini kehtinud teeseaduses oli sätestatud, et kohalike teede investeeringuteks eraldatakse vähemalt 10 protsenti riigieelarves teehoiu rahastamiseks ettenähtud summast – kärbetega aga see kaotati. Endise kauaaegse omavalitsusjuhina olen antud probleemiga väga hästi kursis," rääkis Tamm.

Ta nentis, et valitsus kasutas muudatusega antud võimalust omavalitsuste suhtes kurjasti ära ning eraldas kütuseaktsiisist kohalike teede investeeringuks neljal järjestikusel aastal alla 10%. "Aastatel 2010–2013 eraldati seega kütuseaktsiisist teeseaduse paragrahvis 16 ettenähtud vahenditest kohalikele teedele keskmiselt vaid 6,5%, mida on ebanormaalselt vähe. Arvestame ka seda, et viimased talved on olnud küllaltki lumerohked, mistõttu on mitmetel omavalitsustel läinud kogu eraldatud raha talviseks teehoolduseks," märkis Tamm.

"Lisaks majanduslangusest tingitud eelarvetulude vähendamisele on tulumaksu ja tasandusfondi kärpimise otsus aastatel 2009–2012 vähendanud kohaliku elu korraldamiseks mõeldud vahendeid peaaegu 190 miljoni euro ulatuses. Seetõttu ei ole omavalitsustel võimalik suurendada oma tuludest ka teehoiu rahastamist," rääkis ta ja lisas, et kohalikele teedele suunatud välisvahendid on olnud väga ebastabiilsed ja vähenevad järgmistel aastatel oluliselt. "Kui käesoleval aastal oli omavalitsustele eraldatud välisvahendite hulk veidi üle 30 miljoni euro, siis 2014. aastal on see eeldatavasti 15 miljoni euro juures ning 2015. aastal juba vaid 10 miljonit eurot," tõi ta näite.

"Kohalikud omavalitsused vajavad kindlustunnet, et neil on igaks eelarveaastaks olemas konkreetne eraldis teede korrashoiuks. Senine teehoiuvahendite jaotus riigi ja kohalike teede vahel ei ole loogiline ega õiglane," rõhutas Tamm.

Ta ütles, et Keskerakonna fraktsioon on omalt poolt andnud riigikogu menetlusse teeseaduse paragrahvi 16 muutmise seaduse, mis annaks jõustumisel kohalikele omavalitsustele kindluse, et järgmiste aastate riigieelarvetes suurendatakse järk-järgult kohalikele omavalitsustele laekuva teehooldusvahendite osa.