Tarbijakaitseameti jurist Urmas Ehasoo ütles BNS-le, et ETV tegevuse kohta on koostatud haldusõigusrikkumise protokoll ning Tallinna linnakohtus peaks asi tulema arutlusele 13. detsembril.

Ehasoo märkis, et sellise kohtuasja puhul on Eestis tegemist pretsedendiga.

Tarbijakaitseameti hinnangul on ETV rikkunud korduvalt reklaamiseadust, mis keelab kange alkohoolse joogi reklaami televisioonis ja raadios enne kella 21, edastades Saaremaa Vodka reklaami teleseriaalis “Jürgensonid”.

ETV on seisukohal, et tegemist on seriaali sponsori AS-i Ofelia registreeritud kaubamärgi näitamisega vastavalt sponsorlepingule, mis ei ole käsitletav reklaamina.

“Mis puudutab tarbijakaitseameti seisukohta, et sponsori kaubamärk ja sponsori registreeritud toote kaubamärk on erinevad asjad, siis kaubamärgiseadus niisugust vahet küll ei tee,” ütles BNS-ile ETV juhatuse õigusnõunik Aarne Akerberg.

“Ühel sponsoril võib olla kas või mitukümmend kaubamärki, see pole kuidagi piiratud.”

Tarbijakaitseameti seisukoht on, et ringhäälinguseaduses on sponsorluse all juttu vaid sponsorfirma kaubamärgist, mitte tema toote kaubamärgist.