Viimases, 2012. aastal toimud uuringus näitasid Eesti õpilased oma tugevust just loodusteadustes, saavutades selles 6. koha uuringus osalenud 65 riigi õpilaste seas. Nii matemaatikas kui funktsionaalses lugemises olid Eesti õpilased 11. kohal, teatas SA Innove.

PISA koordinaator Gunda Tire sihtasutusest Innove ütles, et kuigi loodusteaduste valdkonda hinnati ka eelmises uuringus, on sel korral põhirõhk just sellel: „PISA 2015 mõõdab seda, kui hästi noored oskavad tegeleda probleemidega või olukordadega, mis on seotud loodusteadusliku sisuga. Samuti seda, kui hästi nad saavad aru teaduse olemusest ning kuidas hindavad selles oma tegevust.“

PISA (Program for International Student Assessment) on Maailma Majanduskoostöö ja Arengu Organisatsiooni (OECD) rahvusvaheline õpilaste õpitulemuslikkuse hindamise uuring, olles kõige laiaulatuslikum õpilaste haridusuuring maailmas. Uuringu eesmärgiks on hinnata, kas 15-aastane noor on kohustusliku haridusperioodi lõpuks omandanud vajalikud pädevused, et oma eluga hakkama saada. Testi käigus õpilased vastavad loodusteaduste, matemaatika ja funktsionaalse lugemise küsimustele ning täidavad kodu ja kooli puudutava taustaküsimustiku. Osa õpilastest lahendavad lisaks ka meeskondliku probleemilahendustesti ülesandeid.

PISA uuring toimub kolme aasta tagant ning igas uuringus on oma põhivaldkond, ülejäänud kahes valdkonnas mõõdetakse õpilaste teadmisi väiksemas mahus. Tänavu osaleb uuringus enam kui 70 riiki ja umbes pool miljonit 15-aastast noort. Eesti osaleb PISA uuringus neljandat korda.

PISA 2015 uuringu läbiviimist koordineerib sihtasutus Innove koos Haridus- ja Teadusministeeriumiga. Uuringu tulemused avalikustatakse 2016. aasta detsembris.

Sihtasutus Innove on üld- ja kutsehariduse valdkonna ja hariduse tugiteenuste kompetentsikeskus ning Euroopa Liidu toetuste vahendaja. Sihtasutus loodi 2003. aastal Haridus- ja Teadusministeeriumi haldusalas.