„Riia Laevatehases valmistatud korpuse pukseerimine Uusikaupunkis asuvasse laevatehasesse võtab heade ilmastikuolude korral aega umbes kaks ööpäeva,“ ütles Politsei- ja Piirivalveameti poolne projektijuht politseileitnant Tõnis Trubetski. „Soomes alustatakse laeva põhjaliku viimistlemise ning kõigi vajalike seadmete paigaldamisega.“

Korpuse pukseerimiseks kasutatakse Soome firma „Idäntie“ pukserit „Turva“. Pukseerimise keskmiseks kiiruseks on planeeritud 8 sõlme (14,5 km/h) ning teekonna pikkuseks on 272 meremiili. Marsruut kulgeb Riia lahest läbi Muhu väina Soome lahte ning seejärel Saaristo ja Isokari kaudu Uusikaupunkisse.

Uue reostustõrjelaeva ehitajaks on Soome firma Uudenkaupungin Työvene OY. Laeva korpuse ehituse ettevalmistustöödega alustati möödunud aasta augustis ning sama aasta novembris viidi läbi laeva kiilutseremoonia. Tänavu 7. aprillil toimus Riia Laevatehases korpuse veeskamine ning korpuse ehitustööd lõpetati juulikuus. Pärast korpuse transportimist Soome Uudenkaupungin Työvene OY laevatehasesse teostatakse laeva põhjalik viimistlus ja seadmete paigaldamine. Politsei- ja Piirivalveametile antakse uus reostustõrjelaev lepingu kohaselt üle 2012. aasta septembris.

Laevaehitusse on kaasatud ehituse omanikupoolset järelevalvet teostama AS Saaremaa Laevakompanii erialaspetsialistid. Laev ehitatakse klassifikatsiooniühing „Lloyd´s Register“ nõuete ja reeglite järgi.
Uus reostustõrjelaev on projekti kohaselt 63,9 meetrit pikk, 10,2 meetrit lai ning süvisega 4,2 meetrit. Laev hakkab teostama järjepidevat reostuse seire- ja ennetustööd, võimaldades pääste- ja reostustõrjetegevusi läbi viia ka väga rasketes ilmastikutingimustes ning Soome lahe keerulistes jääoludes.

Valdavalt hakkab multifunktsionaalne reostustõrjelaev paiknema tõenäolisemates riskipiirkondades, milleks Eesti vastutusalas on Soome laht ja Läänemeri. Laeva paiknemine riskipiirkonnas on kalkuleeritud selliselt, et kuni 15 sõlmeni ulatuvat kiirust arendav laev on võimeline sündmuskohale jõudma hiljemalt kuue tunniga ning alustama tööd 12 tunni jooksul alates õnnetuse toimumise hetkest.

Politsei- ja Piirivalveamet kuulutas tänavu aprillis laevale sobiva nime leidmiseks välja nimekonkursi, mis kestab juulikuu lõpuni. Avatud ja üheetapilise konkursi auhinnafondi suuruseks on 500 eurot. Konkursi tingimustega saavad huvilised tutvuda Politsei- ja Piirivalveameti koduleheküljel.

Eesti merereostustõrje võimekuse tõstmiseks vajalik laev soetatakse Euroopa Regionaalarengufondi 440 miljoni kroonise toetuse abil. Lisaks panustab riik omaosalusena suurprojekti 77,6 miljonit krooni.