“Inimesel on näiteks hommikusel tipptunnil tähtis kiirus, paraku ei saa Tallinnas buss sõita kiiremini kui auto,” ütles Antov “Terevisioonile”.

Antoni hinnangul on Tallinna probleem, et ummistumised hakkavad tekkima linna äärealadel. Kesklinna liikluse kasv on pidurdumas, kuid kiiresti kasvab linna piire ületav liiklus, vahendab ETV24.

Liikluseksperdi sõnul on põhjuseks töö- ja elukohtade muutused 1980. aastatega võrreldes. Toimub valglinnastumine, inimesed kolivad linna piiri taha. “Seal aga ühistranspordi süsteem enam ei toimi,” märkis Antov.

Inseneribüroo projektijuhi meelest peaks lahendusideede puhul olema ühistranspordi arendamine seotud valglinnastumise ohjeldamisega. Kesklinnas on ristmike ja teede laiendamine otstarbetu, selle asemel peab kavandama ümbersõidud äärelinnale: Ülemiste sõlm koos lõunamagistraaliga ja nn Põhjaväil.

Liikluseksperdi sõnul arendati Tallinnas 1990. aastatel esmalt teid, mistõttu kasvas väga palju autode arv. Tallinna liikluse kümne aasta tagune areng hakkab korduma ka Tartus ja Pärnus.

Eestis registreeritakse 60 000 sõidukit aastas. Hetkel on iga 1000 elaniku kohta rohkem kui 350 sõidukit.