Tallinna linnavalitsuse nõunik Liina Oja rääkis Delfile, et Tallinna linnavalitsus on juba varasemalt astunud samme ühistranspordi kasutamise motiveerimiseks. Ta tõi näiteks, et linnaplaneerimisametis on kaotatud ametiautod.

„Aga nagu kõikidel tööaladel on ka Tallinna linnas autokompensatsioonid ette nähtud tööülesannete täitmiseks,“ märkis Oja samas. „Nii nagu ei saa ära jätta tööülesandeid, nii ei saa maksmata jätta ka kompensatsiooni nende täitmise eest.“

Oja sõnul kasutavad linnavalitsuse liikmed võimalusel kindlasti ühistransporti. Ta märkis, et ei autode ega ka ühistranspordi kasutamist ei saa absolutiseerida.

„Tallinna ühistranspordi arendamise kava on suunatud selle kasutajate arvu suurendamisele,“ rääkis Oja. Seda eesmärki täidavad tema sõnul nii ühistranspordi prioriteedisüsteemid ristmikel, ühistranspordi rajad, uued ostetud ja ostetavad ühissõidukid ning ka linnaelanike poolt heaks kiidetud kasutajale tasuta ühistransport.

Ehkki Tallinnal on ühistranspordi korraldamisel palju eeskujusid, võiks ka Tallinn ise saada teistele eeskujuks, leidis Oja.