Tallinna Linnatranspordi nõukogu esimehe Kalle Klandorfi sõnul on otsus edaspidi ainult gaasil töötavaid busse soetada samm keskkonnasõbralikuma linnatranspordi suunas.

"Uued gaasibussid aitavad märgatavalt alandada liinikilomeetri omahinda, võimaldavad kasutada kodumaist biogaasi ja on tänastest linnaliinibussidest oluliselt väiksema ökoloogilise jalajäljega," selgitas Klandorf gaasibussidele ülemineku tagamaid. "Samuti aitab otsus kaasa, et Tallinn võiks tulevikus kanda Euroopa Komisjoni rohelise pealinna tiitlit."

Kokku hangib ettevõte 2019. aastal 60 uut normaalpikkuses ja 40 liigendbussi, mis moodustavad rohkem kui viiendiku Tallinna Linnatranspordi kasutuses olevast 469 bussist. Lisaks hangitakse järgmise viie aasta jooksul veel 200 uut bussi, millega kasvab gaasibusside osakaal bussipargis aastaks 2023 kokku üle 60 protsendi. Esimese saja uue bussi täpne maksumus selgub hankega, kuid on hinnanguliselt 25 miljonit eurot.

"Uute gaasibussidega vahetame välja kõige vanema osa bussipargist, millega muudame ettevõtte bussipargi oluliselt efektiivsemaks ja reisijasõbralikumaks," selgitas Tallinna Linnatranspordi juhatuse esimees Deniss Boroditš. "Lisaks kütusekulude alanemisele rohkem kui 1,4 miljoni euro võrra säästame ka remondikuludelt rohkem kui 600 000 eurot aastas."

Pärast viieaastase investeeringuprogrammi lõppu on Tallinna Linnatranspordi veeremist välja vahetatud kõik diiselbussid, mis ei vasta Euroopa Parlamendi Euro6 heitmestandardile.

Tallinna Linnatranspordi AS haldab 90 protsenti Tallinna ühistranspordi mahust, teenindades pealinnas bussi, trammi ja trolliga aastas kokku rohkem kui 142 miljonit reisijat.