Tallinn käsitleb Harjumaa omavalitsusjuhtide pöördumist kui tugevat huvi asuda pealinna 1. märtsist kehtima hakkava ühistranspordi uue piletisüsteemiga liitumise üle läbi rääkima ning laiendas sõidusoodustust 22 Harjumaa omavalitsusele, teatas Tallinna linnakantselei avalike suhete direktor Allan Alaküla BNS-ile.

Sõidusoodustus ei laiene Paldiski linna ja Keila valla elanikele, kuna nende omavalitsuste juhid pole Alaküla sõnul ühinemise vastu huvi ilmutanud.

22 valla- ja linnavolikogude esimeest 24 Harjumaa omavalitsusest saatsid teisipäeval Tallinna linnavolikogule ühiskirja, milles taotlevad tallinlasele ja mittetallinlasele sõidupiletite erinevate hindade rakendamise edasilükkamist 1. septembrini.

Omavalitsusjuhid tõdesid, et Tallinna uue ühistranspordi korralduse ettevalmistusperioodil ei tehtud koostööd Harjumaa valdade ja linnadega ning otsused langetati ühepoolselt, teatas BNS-ile Harjumaa Omavalitsuste Liit.

Edasilükkamine annaks võimaluse oodata ära õiguskantsleri hinnangu Tallinna linnavolikogu vastava määruse kohta, teha vajalikke uuringuid ja kujundada Tallinna ühistranspordi rahastamiseks kõiki asjast huvitatud pooli rahuldavad koostöömudelid.

Tallinna abilinnapea Toomas Vitsuti sõnul ei kavatse Tallinn piletisüsteemi rakendamist edasi lükata. “Venitamisest kaotaksid kõik, kes uue süsteemi rakendamisest huvitatud on,” lisas ta.

“Alates 1. märtsist harjumaalastele müüdavad ID-piletid annavad mõlemale tulevasele lepingupoolele täpse ülevaate tegelikust sõitjate hulgast ning see info saab ka põhiliseks aluseks lepingute sõlmimisel ühtse piletisüsteemiga liituvate omavalitsuste vahel,” ütles Vitsut.

Läbirääkimisi Tallinna ID-kaardil põhineva ühissõidukite piletisüsteemiga ühinemiseks on seni otsustanud alustada vaid Maardu linn ja Saue vald.