ID- ja paberpiletid kehtivad aasta lõpuni ning sõidukaardid samuti aasta lõpuni või nendele märgitud kuupäeva lõpuni.

"Peamiseks sõidu eest tasumise vahendiks jääb kontaktivaba e-kaart," rääkis Tallinna abilinnapea Taavi Aas ajalehes Pealinn.

E-kaardile saab laadida raha ja pileteid ning salvestada sõidusoodustusi. E-kaart võib olla nii isikustatud ehk nimeline kui ka isikustamata. Isikustatud e-kaart võimaldab sõidusoodustuse saamist ning on seotud kasutaja isikukoodiga.

"Kui inimene ostab eri tundidel kaks tunnipiletit hinnaga 1.10 pileti eest, siis kolmanda tunnipileti ostmisel tuleb maksta vaid 80 senti, sest süsteem arvutab ise need kolm piletit ümber kolmeeuroseks päevapiletiks. Neljanda, viienda jne sõidu samal päeval saab inimene juba teha n-ö tasuta ehk päevapileti hinnaga," selgitas Aas.

Sõit tuleb sisenemisel kindlasti registreerida.

"Kuna süsteem müüb kasutajale automaatselt kõige sobivama pileti, siis reisija ise ei peagi hindu teadma," lisas AS-i Ühendatud Piletid tegevjuht Kristjan Konks. "Süsteem võimaldab automaatselt arvutada parima hinna, arvestades sõite ja perioodi ka nädala ja kuu kaupa. Liites selle pangas otsekorraldusega, muutub sõitude eest tasumine ülimugavaks."

"Eeldatavalt asendab e-pilet tuleval aastal ka ID-piletit, mille puuduseks on see, et need tuleb kontrollimiseks vastavasse seadmesse pista ning neid ei saa kasutada Tallinna linna ja Harju maakonna ühtses süsteemis," rääkis Aas.

"Kiipkaardiga piletisüsteem tähendab, et seda on võimalik rakendada üle Eesti ning tulevikus integreeruda ka naaberpealinnadega, näiteks Helsingi ja Riiaga."

Tallinna transpordiameti juhataja Andres Harjo toonitas, et kiipkaardiga sõidu registreerimine aitab linnal saada parema ülevaate reisijate voogudest ja ühissõidukite sõidugraafikus püsimisest ning seeläbi ühistranspordi tööd tõhusamaks muuta. "Sõit tuleb igal juhul registreerida – kui seda ei tehta, siis võrdub see piletita sõiduga ning selle eest saab trahvi," lausus Harjo.

Tulevikus hakkab nutitelefonides reaalajas toimima ka infovahetus busside ja süsteemi vahel ehk telefonist saab lisaks sõiduplaanile teada järgmise bussi saabumise aja.

Uue süsteemiga seotud sõidukeid hakkab Tallinnas liikuma 570 ja Harjumaal 95. Nii Tallinnas kui ka Harjumaal tulevad uued kassad ja printerid ning validaatorid kõikile bussidele. Lepingu maht on 4,6 miljonit eurot, mis sisaldab nii investeeringud kui ka nelja aastat opereerimist.

Abilinnapea Aasa sõnul jäävad alles kõik senised piletimüügipunktid ning sügisest peaks neile lisanduma ka Maxima. "Uue rohelise sõidukaardi eest, mille peale pileteid osta saab, tuleb välja käia kaks eurot, kuid see on tagatisraha, mille kaardi omanik saab tagasi, kui ta mingil põhjusel kaardist loobuda tahab," lausus Aas.

Uue süsteemi pluss on ka kaartide ristkasutuse võimalus.Näiteks saab kasutada õpilaspiletit, ISIC kaarti ja teisi transpordikaarte. Pilootprojektina on süsteemiga liitunud Gustav Adolfi gümnaasium, Jüri, Tabasalu, Saue gümnaasium, Tallinna ühisgümnaasium, Keila kool ja Tallinna reaalkool.

Kiibiga õpilaspileteid on praegu 7500 ehk nende kaartide omanikud ei vaja eraldi piletikaarte, vaid saavad maksta juba oma olemasoleva kaardiga.

Ühiskaart võimaldab ka praegu osta pileteid muuseumidesse ja spordiasutustesse, süsteemi rakendudes hakkab aga kasutusvõimalusi veelgi lisanduma.