Inseneribüroo Stratum ja Tallinna tehnikaülikooli teadurite mullusest uuringust selgus, et liikluskiiruse alandamine kesklinnas 10 km/h võrra suurendaks liiklusohutust ning liiklusõnnetustes hukkunud jalakäijate arv väheneks viiendiku võrra. Kiirusel 50 km/h on jalakäija tõenäosus ellu jääda 30 protsenti, kui aga kiirus on 40 km/h, on tõenäosus surma saada vaid 50 protsenti, kirjutab ajaleht Pealinn.

«Küsitlusega tahame teada saada linnaelanike tegelikku arvamust ja seetõttu on eelnõu kohaselt küsitlusel vaid kaks vastusevarianti – ei või jaa,» selgitab Heiki Soome, linnakantselei õigusloome ja eelnõude osakonna halduskorralduse büroo peaspetsialist. «Linnavalitsus langetab oma seisukoha 17. märtsil, lõpliku otsuse küsimuse sõnastuse ja aja kohta teeb linnavolikogu.»

Esialgse kava järgi saavad linlased 3.-9. maini oma arvamust avaldada kõigi linnaosade kaubanduskeskustes ja ka elektrooniliselt.

Kiirusepiirangu idee autor, endine Kesklinna vanem ja praegune linnapea nõunik Marek Jürgenson usub, et inimesed, kes muretsevad elukeskkonna pärast, toetavad seda mõtet.

«Rahvusvaheline kogemus näitab, et kõige kiirem ja odavam viis liiklusõnnetuste, müra ja kütusekulu vähendamiseks ning linnakeskkonna parandamiseks ongi alandada linnaliikluse piirkiirust,» kinnitab keskkonnaaktivist Mari Jüssi. «Kiiruspiirangud 30 ja 40 km/h on üldlevinud paljudes suurtes ja väikestes Euroopa linnades. Jalakäija hukkumise risk on liiklusõnnetuse korral ju otseses sõltuvuses sõidukiirusest. Segadust tekitavad müüdid, justkui tekitaks piirkiiruse alandamine rohkem ummikuid ja suurendaks õhu-saastet.»

Paljud Euroopa linnad, sealhulgas Bern, Oslo, Stockholm, Kopenhaagen ning Helsingi ja peaaegu kõik teised Soome linnad on viimasel kümnendil linnaliiklust rahustanud ning langetanud oma linnas keskmist piirkiirust, et säästa inimelusid ja vähendada liiklusvooge ja saastet.