Ühtlasi otsustas linnavalitsus seniks volikogus aja maha võtta parkimisala laiendamise küsimuses, ütles BNS-ile abilinnapea Jüri Ratas.

Vastav eelnõu pidanuks volikogus teisel lugemisel ja lõpphääletusel olema neljapäeval. Tallinn kavandab linna tulude kasvatamiseks parkimisala suurendada ja osaliselt parkimistasu tõsta. Määruse järgi peaks ainuüksi 850 lisanduvat parkimiskohta tooma linnaeelarvesse lisaks 3,9 miljonit krooni.

Ratas rääkis, et linnavalitsus alustab Falckiga läbirääkimisi parkimiskorralduslepingu nende punktide üle, mis käsitlevad tulude jaotust ja fikseeritud tuluprotsenti. “Eesmärk on neid tingimusi muuta, täna oleme sellel positsioonil, et meie eriti oma tingimustest taganeda ei soovi,” kinnitas Ratas.

Näiteks tulu jaotuse küsimuses on Ratase sõnul lepingus selliseid sätteid, kus annaks kogu seni Falckiga jagatud tulu kanda tervenisti linnale.

Ratas avaldas lootust, et läbirääkimised kulgevad edukalt ja võimalikult kiiresti. “Loodetavasti nädalaid, mitte kuid,” tähendas ta.

“Alustame neid heas usus ja loodame väga, et need viivad tulemuseni, vastasel juhul peab leidma teisi lahendusi,” ütles Ratas.

Ta avaldas veendumust, et linn ja riik ei ole tingimata halvad peremehed, seega pooldab ta avaliku teenuse ülevõtmist erasektorilt. “Arvan, et linna käes peaks olema kõik strateegilised valdkonnad, nagu ka vee- ja küttemajandus ning jäätmekäitlus,” lisas ta.

Kui linnavalitsus taganeb osaliselt või täies mahus Falckiga sõlmitud parkimislepingutest, võib ta anda parkimiskontrolli üle linna enda munitsipaalpolitseile.

Tallinna avalike suhete direktor Allan Alaküla ütles BNS-ile, et munitsipaalpolitsei loomine on linna jaoks argument, mis annab võimaluse lepingut Falckiga soodsamaks muuta.

Ka Alaküla hinnangul võtavad läbirääkimised Falckiga aega pigem nädalaid kui kuid. Ametliku ettepaneku läbirääkimiste alustamiseks esitab Tallinn Falckile kolmapäeval.

“Linn soovib siiski Falckiga kokkuleppele jõuda ja munitsipaalpolitsei kasutamine parkimise korraldamisel on alternatiiv alles siis, kui Tallinna ja Falck kokkuleppele ei jõua,” ütles Alaküla.

Ta nentis, et parkimise korraldamiseks peab munitsipaalpolitsei võtma tööle senisest tunduvalt rohkem inimesi. Selle aasta linnaeelarves selleks raha ette nähtud ei ole.

“Kui Falckiga kokkulepet ei sünni, siis tuleb pidada läbirääkimisi lepingu lõpetamise tingimuste üle. Selles võib sätestada, et Falck annab parkimiskorralduse munitsipaalpolitseile üle näiteks järgmise aasta alguseks. Kuid ma rõhutan, et linna eesmärk on praegu Falckiga siiski kokkuleppele jõuda,” lausus Alaküla.

Kanal2 uudiste andmetel pärineb Tallinna tasulise parkimise ala laiendamise, tasulise parkimisaja pikendamise ja parkimistasu tõstmise ettepanek linnas parkimiskorraldusega tegelevalt ettevõttelt Falck.

Kanal2 andmetel tegi Falck linnale vastavad ettepanekud juba mullu oktoobris saadetud kirjas.

Linna ja Falcki vahel kolm aastat tagasi viieks aastaks sõlmitud Tallinna parkimise korraldamise leping näeb selle ühepoolse lõpetamise korral ette miljoni krooni suuruse leppetrahvi. Samuti peaks linn kinni maksma Falcki ostetud parkimisseadmete jääkväärtuse.

Kui võrrelda Tallinnas kolme aastaga parkimiskorralduse ja kontrolliga teenitud ning sellest erafirmale Falck Eesti makstud summasid, nähtub, et leping on praegusel kujul kahjulik ja selle lõpetamine tasuks ära juba paari kuuga.

Üheks linnale kahjulikumaks punktiks kolm aastat tagasi sõlmitud raamlepingus on see, et Falck saab Tallinna parkimise kogutulust 45 protsenti.

AS Falck Eesti on teatanud, et ei nõustu süüdistustega, nagu oleks parkimisteenuse sisseost olnud linnale kahjulik. Falcki esimesel tegevusaastal (2001) kasvas parkimistulu 14 protsendi võrra, järgmisel aastal juba 21 protsendi võrra. Parkimistulu vähenemine eelmisel aastal oli tingitud seadusandlikest probleemidest, teatas Falck.

Linnavolikogus ootele jäänud tasulise parkimise korralduse eelnõu näeb ette tasulise parkimisala laiendamise, tasulise parkimise aja pikendamise tööpäevadel ühe tunni võrra ning parkimistasu tõstmine. Eelnõu näeb ette ka Tallinna elanikeregistrisse kantud inimestele soodsamad parkimise perioodikaardid.

Reformierakond esitas eelmisel volikogu istungil eelnõule muudatusettepaneku, mille järgi jääksid tasulise parkimisala piirid muutmata.