Pahane lugeja kirjutas Delfile, et viimasel on otsustanud Tallinna Autobussikooondis “lihtsalt julmalt panna sõitma tipptunnil väiksed bussid”, mistõttu on buss juba esimesest peatusest alaates puupüsti täis ning hiljem ei mahu enam inimesed peale. Lisaks on linnapildist täiesti kadunud lõõtsaga bussid, väidab lugeja.

Kuhu on kadunud lõõtsaga bussid?

“Kuhu on kadunud lõõtsaga bussid meie tänavapildist ja miks neid argipäevadel nii vähe kasutatakse, rääkimata puhkepäevadest, kus 90 protsenti sõidavad ainult väikesed bussid? Ometi nõudlus on ja kas tõesti oleme jälle nõukogude ajas tagasi, kus sõitsid puupüsti bussid?”.

Tallinna autobussikoondise (TAK) pressiesindaja Sirje Roht teatas Delfile, et TAK teenindab Tallinna linnaliine vastavalt Tallinna transpordiameti poolt määratud mahtudele ja sõiduplaanidele.

“Liinigraafikute muudatused, samuti busside arvu ja tüübi (kas 12-meetrised normaalbussid või 18-meetrised liigendbussid) näeb liinide lõikes ette transpordiamet kui meie lepingupartner ja töö tellija. TAK teostab töö sellises mahus, nagu transpordiamet vajalikuks peab,” selgitas Roht.

Ta möönis, et 2010. aasta esimestel kuudel on liigendbusside töömaht tõesti vähenenud ning vastavad otsused põhinesid transpordiameti poolt korraldatud sõitjate loendamise andmete analüüsile.

Linn: inimestel pole töökohti, kuhu bussiga sõita

Tallinna transpordiametist öeldi Delfile, et ühistranspordi planeerimisel lähtutakse sõidunõudlusest. “Sõitjate arv on võrreldes varasemate aastatega ühistranspordis vähenenud. Seetõttu on mõistlik tänases majandussituatsioonis alakoormatud liinidel või väljumistel asendada liigendbussid normaalbussidega,” seisab Delfile saadetud vastuses.

“Väga oluline on siinjuures tähele panna, et sõitjate arv ei ole vähenenud mitte graafikumuudatustest tulenevalt, vaid sellest, et inimestel ei ole enam töökohti, kuhu hommikul sõita ja kust õhtul naast,” põhjendas transpordiamet. “Niisiis, puudub vajadus ja ka rahaline võimalus ühistranspordi kasutamiseks. Ehk siis piletiga sõitjate arv on bussides vähenenud.”

Transpordiametist öeldi, et suvel on plaanis sõidugraafikuid veelgi hõrendada. “Suvel on linnas vähem sõitjaid. Nii on see alati olnud.”

See, et on olemas sesoonsed graafikumuudatused on samuti täiesti normaalne ning laialt levinud tava nii Euroopas kui ka mujal maailmas. Sõiduplaane korrigeeritakse alati vastavalt vajadustele ja võimalustele.Vajadusel ja võimalusel saab mõni koormatud liin isegi väljumisi juurde, teatas transpordiamet.