„Advokaadi või juristi poole pöördumast takistab töötut või tööd kaotavat inimest õigusteenuse eest küsitav kõrge hind. Tööinspektsioon teatab oma veebilehel juristi infotelefoni ning kutsub abivajajaid eelregistreerimisega vastuvõtule, kuid nõustamist tuleb oodata keskmiselt kaks nädalat,“ lausus abilinnapea Jaanus Mutli Raepressi teatel.

„Seepärast leiame, et on vaja luua igapäevaselt tegutsev, tööõigusalast nõustamist osutav üksus. Ettevõtlusamet on valmis korraldama tasuta tööõigusalase nõustamist alates 1. detsembrist sel aastal ning ameti poolt rakendatav koosseisuväline teenistuja hakkaks õigusalast abi pakkuma linnavalitsuse infosaali ettevõtja infopunktis, Vabaduse väljak 7,“ kinnitas Mutli.

Tööõigusalaste materjalide kättesaadavuse parandamiseks peaksid tööturuameti, tööinspektsiooni ja Eesti Töötukassa infomaterjalid ning muud tööõigusalased materjalid olema linnaosa valitsuste infosaalides, sotsiaalhoolekandekeskustes ja linnavalitsuse teenindussaalis.

Tallinna linn on alates 2002. aastast pakkunud töötutele võimalust leida teenistust, osaledes linnaosade valitsuste poolt korraldatavatel tasulistel heakorratöödel. Tulenevalt tööpuuduse kiirest kasvust oleks ettevõtlusameti arvates ettenägelik suurendada selleks ettenähtud summat algselt 700 000 kroonilt 1,2 miljoni kroonini.

Töötutena registreeritud isikute arvu kiiret tõusu pealinnas kinnitavad Tallinna tööturuameti andmed – käesoleva aasta oktoobris oli töötutena arvele võetud kokku 5900 isikut ehk üle kahe korra rohkem kui aasta tagasi. Ühe kuuga registreeris amet 1600 töötut ehk igal tööpäeval võeti arvele keskmiselt 70 uut tööotsijat.