Praegu toimub Eestis prügivedu nii, et omavalitsus jagab oma territooriumi piirkondadeks ja laseb seejärel prügifirmadel omavahel võistelda, kes pakub sellele piirkonnale kõige odavamat hinda. See on aidanud vähendada prügiveohindasid, sest kui ühel tänaval veab prügi vaid üks firma, siis teeb prügiauto vaid ühe korra oma tiiru läbi. Kui samal tänaval sõidaks mitu prügiautot, siis oleksid prügiveokulud, liikluskoormus ja ka keskkonnakahju suuremad.

Uus kord on omavalitsuste hinnangul toonud kaasa prügiveohindade languse. Nüüd tahab valitsus aga Tallinnas viia sisse prügiveo vabaturu, aga ülejäänud Eestis säiliks praegune korraldus.

Tallinna abilinnapea Arvo Sarapuu kommenteeris, et antud muudatust tehes tegutseb valitsus lihtsalt prügifirmade huvides. "Kui väiksemas omavalitsuses on korraldatud jäätmevedu loogiline ja taskukohane lahendus, siis jääb arusaamatuks, miks tahetakse karistada Tallinna elanikke jäätmevedajate omavoliga," kommenteeris Sarapuu.

Sarapuu sõnul tooks kehtivast süsteemist loobumine endaga tallinlastele kaasa kõrgemad prügiveohinnad ja kasvava keskkonnakoormuse.

Kui prügi vabaturg on tarbijale majanduslikult kasulik, siis miks ei toeta riik selle laiendamist ka maaelanikele? Keskkonnaminister Marko Pomerantsi sõnul vajab prügiveo teema veel tööd. "Koalitsioonilepe ongi alati dokument, mis vajab konkreetsuse saavutamiseks täpsemat sisustamist. Konkreetse punkti valguses on selline analüüsiv eeltöö plaanis, nagu see seadusloomes ikka peaks olema," kommenteeris Pomerants.

"Kui turg igal pool toimiks, täiendavaid logistikakulusid ei kaasneks ja tarbija hinnas võidaks ning metsaalused jääks puhtaks, siis poleks millegi üle juurelda vaja. See kõik aga pole kahjuks eeldatavasti nii. Seega tuleb seda maalähedust ja linnateemalisust analüüsida nii, et turutoimimist saame seadusesse planeerida seal, kus ta tegelikult olla võiks," teatas Pomerants.