Uuringu tarbeks rajati ajutine ühissõidukite rada alates Pirni tänavast kuni Mustmäe teeni ning kasutati reguleerijaid erinevate fooriprogrammide jäljendamiseks, teatas Raepress.

Tulemused olid erinevatel kellaaegadel ning päevadel erinevad, kuid kogumis liikus ühistransport kaks minutit kiiremini tavaolukorrast. Kuigi koostööpartnerite ühissõidukite prioriteedisüsteemi laienduste arvutused 5% tavaliikluse vähenemise korral olulist ajakadu ei näidanud, näitas uuring elavas liikluses, et tavaliikleja kaotas tipptunnil keskmiselt 13 minutit.

Ka tavatranspordil oli takistusi ning sellest omakorda aeglustus tipptunni maksimumkoormusel ka ühistranspordi liikumine, mistõttu ühissõidukiraja loomine eelnimetatud lõigus ei täidaks hetkel ühissõidukite prioriteedi eesmärki.

Tulenevalt sellest ei ole Paldiski maanteele ühissõidukiraja loomine olemasolevate sõiduradade arvelt praegu põhjendatud.