„Tallinnasse on tulemas uued trammid,“ meenutas Aas. „Kui trammitee rekonstrueerimine lõppeb, hakkab trammiliiklus olema eraldatud trammiradadel ja ka bussid hakkavad sõitma nendel radadel. Esimene sõidurada jääb sõidukitele ja seal kaotatakse parkimine.“

Muudatus hakkab tema sõnul kehtima järgmisest suvest.

Aasa sõnul hakkab tulevikus kesklinnas bussi peale minek toimuma samast kohast, kust trammi peale minek. „Platvormid tulevad sellised, et nad on liiklejatele ohutud,“ lubas ta.

Aas rääkis, et väga suures ulatuses on tramm juba täna eraldi sõidurajal ja tõi näiteks Tartu maantee. „Tahame seda praktikat jätkata,“ sõnas Aas.

Eelkõige on kavandatavad muudatused seotud neljanda trammiliiniga. Aas avaldas lootust, et trammiliini ehitushange kuulutatakse välja veel tänavu. Millal täpselt muutub liikluskorraldus Pärnu maanteel, on Aasa sõnul vara öelda. „Eesmärk on lõpetada trammiliini rekonstrueerimine 2014. aasta lõpuks,“ ütles ta.

Parkimissoodustuse saamine lihtsustub

Aasa sõnul on parkimiskorralduses kaks põhilist muudatust. Nimelt kui täna annab linn elanikele soodusparkimise konkreetsel tänaval, siis eelnõu kohaselt on tulevikus võimalik parkimiskoht leida ka kõrvaltänavatelt.

Teine muudatus on see, et kui varem pidi soodustingimustel parkimise õiguse saamiseks olema vähemalt aasta aega Tallinna kodanik, siis eelnõu muudatuse kohaselt on selleks piiriks edaspid i kaks kuud.