Komisjon viitas asjaolule, et senine planeering lubab ehitada üle kolme korra väiksema mahutipargi ning kohalikke elanikke häirib sadamast tulev vastik hais. Samuti pole kütusefirma välja selgitanud, kas uus naftabaas ei suurenda plahvatuse või mõnd muud ohtu. Komisjonile ei läinud korda Vopak E.O.S-i väited, et Rotterdami sadamas asuvad naftapütid lausa elamualal.

Nüüd hääletas Robas detailplaneeringu poolt, sest vallavalitsuse juriidilise analüüsi kohaselt polnud mõtet algatamisele vastu seista. “Detailplaneeringu algatamine ei tähenda veel selle kehtestamist,” märkis Robas. Planeeringu algatamist soovitas tungivalt ka Vopak E.O.S-i nõustanud vandeadvokaat Jüri Raidla.

Valla ja naftafirma juhtide suhted jõudsid üsna teravaks minna. Transiidifirma juht Arnout Lugtmeijer andis ühel kohtumisel mõista, et vallajuhtide vastuseis võib lõppeda koguni nende väljavahetamisega. Reformierakond prooviski pärast seda Viimsis võimu pöörata, kuid katse kukkus läbi.

Erakonna kohaliku rakukese juhi Märt Vooglaiu sõnul polnud sellisel seostamisel mitte mingit alust. Seda näitas ka asjaolu, et möödunud nädalal jäi Reformierakond erapooletuks. Poolthääled andis detailplaneeringule valda juhtiv IRLi ja Ettevõtjate Liidu koalitsioon. Juba on puhkenud spekulatsioonid, kas soodne otsus võib tuua kaasa ka kohalike poliitikute ja IRLi toetamise tulevikus. Väidetavalt oli Lugtmeijer valmis kulutama lobitööks mitu miljonit eurot, seda eeskätt vallale mõne sotsiaalobjekti (staadion, lastaed vms) ehitamise kaudu. Vallavanem Haldo Oravas ütles, et sellist pakkumist Lugtmeijer vallale ei teinud ja tema meelest ei tasu vallal selliseid kokkuleppeid ka teha.

Küll aga peab Vopak E.O.S. täiesti ametlikult kinni maksma detailplaneeringu, keskkonnamõju strateegilise hindamise ja riskianalüüsi, sest vallal pole selleks raha.

Firma kommunikatsioonijuht Olga van Kampen kinnitas Ekspressile, et “Vopak E.O.S. soovib viia terminali lahenduse vastavusse kõigi kaasaegsete keskkonna- ja ohutusnõuetega. Eelhinnangu kohaselt saab terminali tehnilise lahenduse ning kaubanomenklatuuri muutmisega suurendada mahutiparki selliselt, et kõik kehtiva planeeringu järgsed rohekoridorid, turvaalad ja turvanõuded jääksid paika. Samas planeerib Vopak E.O.S. täiendavaid turvameetmeid (müratõkkesein, olemasoleva roheala tihendamine ja loodusliku kaitsevalli rajamine, filtersüsteemid mahutitele), mille tulemusena terminali keskkonna- jm mõjud kahaneksid märgatavalt.”