Lagunenud surnukirstu tõttu kutsuti lennukit desinfitseerima erispetsialistid, kirjutab SL Õhtuleht.

Lennukompanii anonüümsust palunud töötaja sõnul toimetati möödunud kolmapäeva ennelõunal Moskvast Tallinna kirst siit ilmast lahkunud naise maiste jäänustega. Töötaja väitel olevat surnukeha reegleid eirates veetud puit-, mitte metallkirstus.

“Kahetsusväärne lugu,” ütles Estonian Airi kommertsasepresident Leela Lilleorg. “Probleem oli sellel lennul tõesti seotud surnukehaga. See tekkis meie cargo-partneri ebaprofessionaalse töö tõttu.”

Lilleoru sõnul pidi Moskva partner tagama, et surnukeha oleks tinakirstus, mis on korralikult kinni keevitatud ja omakorda laudisega kaetud. Möödunud kolmapäeval saadeti Moskvast Tallinna küll tinakirst, kuid see jäeti korralikult kinni keevitamata.

“Selle kinnikeevitamata oleku tõttu oli vaja lennuk siin Tallinnas desinfitseerida professionaalse firma poolt,” lausus Lilleorg. “Seetõttu tekkis meil väike viivitus ka järgmise lennuga. Aga kõik sai alguse tõepoolest ebaprofessionaalselt vormistatud kirstust, mis ei olnud õhukindel,” lisas ta. “Kuna see on niivõrd tundlik teema, siis tegelevad surnud inimeste veoga ka kõik meie partnerid väga hoolsalt. Kahetsusväärne, et seekord nii juhtus.”

SL Õhtulehele väitis üks lennukompanii töötaja, et ka reisijate pagas oli rikutud. Asepresident Lilleorg lükkas selle ümber.

“Helistati ja uuriti, kui kiiresti me lennuväljale jõuame,” ütles lennuki pagasiruumi desinfitseerinud firma Brantos tegevjuht Tiia Kivi ajalehele. “Mulle algul helistati ja öeldi, et toodud on puukastis surnu. Et kiire-kiire ja laguneb ja… võtsime siis tugevamad preparaadid kaasa. Kui kohale jõudsime, siis pagasiruumi uks oli avatud ja ruum juba täiesti tühi. Seal oli laibalõhna ja pruunikat vedelikku. Kas see oli laibavedelik või oli surnukeha Venemaal külmetuses olnud ja siis sulama hakanud, ma ei tea. Aga see oli vaid väike laiguke, peopesasuurune, võib-olla kirstu serva vahelt nõrgus välja,” lausus Kivi. “Nii ekstreemseid juhtumeid pole meie firmal enne olnud. Päris jube lugu. Hais oli ka hull,” märkis ta. “Meie jõudsime sinna siis, kui pagasiruum oli juba ligi paar tundi lahti olnud, aga laibahaisu oli ikka tunda. Pagasiruum on roostevabast plekist ja vaevalt, et see hais kauaks püsima jääb.”

Lennuamet ei ole juhtunuga kursis. “Meid on kohustus teavitada vaid otseselt lendu ohustavatest intsidentidest. Kõnealuses olukorras ei ole reisijate tervis ega pagas meie lennundusmeditsiini vaneminspektori sõnul ohustatud, sest kirstu kui erisaadetist veetakse pagasist ja reisijatest eraldi,” sõnas lennuameti peadirektori abi Kristi Mae.