„Ühistranspordi edendamise sildi all peab keskerakondlik linnavalitsus tulutut sõda autode ja autojuhtide vastu,” ütles Stelmach pressiesindaja teatel.

Stelmachi hinnangul on ilmselge, et kõik inimesed ei hakka kunagi sõitma bussiga, nii nagu ka praegu ei liikle sugugi kõik inimesed autoga.

„Populistlike piirangute asemel peab linnavõim rakendama positiivseid meetmeid, millest kõik liikluses osalejad aru saavad ja kasu lõikavad,” märkis Stelmach.

Stelmachi sõnul on autode hulga vähendamine küll Euroopa munitsipaalpoliitikas levinud, kuid lahendused peavad olema sellised, mis suhtuksid lugupidavalt autodega liiklevate inimeste elustiili.

Stelmach osundas, et liikluseeskiri ei keela ühistranspordiradade avamist mitme reisijaga autodele — seega on küsimus vaid linnavalitsejate heas tahtes ja terves mõistuses. Samuti märkis linnavolinik, et järelevalvet soodusrajal kulgevas autos viibivate inimeste arvu üle saab teha väga lihtsalt — kaamerate abil.

„Kui keegi kardab, et mõni mees hakkab kahe kumminukuga ringi sõitma, võib kaamerad varustada infrapunaliidesega,” ütles Stelmach. „Nii on toimitud näiteks Itaalias, Prantsusmaal ja Ameerika Ühendriikides.”