Fraktsiooni esimehe Rainer Vakra sõnul tähendab see maakondades rakendatud praktika laiendamist Tallinna.

"Tallinna arengukava ja pikaaegsed strateegiad näevad ette, et linn muutub keskkonnasäästlikumaks ja suunab inimesi rohkem ühistransporti kasutama. Praegune valitsuskoalitsioon viis riigis maakondlikel bussiliinidel sisse tasuta sõidu. Kui ülejäänud Eestis ei tehta tasuta ühistranspordi puhul inimeste vahel vahet, siis Tallinnas kahjuks toimub lahterdamine," seisab sotside pressiteates. Teatavasti on üleriigilise tasuta transpordi eestvedaja Kadri Simson (Keskerakond).

“Kui soovime, et ühistransport oleks kõigile kättesaadav ja eelistatuim liikumisviis, peame tegema selle tasuta kättesaadavaks kõigile inimestele, kes meie linnas liiklevad. Täna suuname maakondadest pealinna tulevad inimesed endiselt autodega linnas liikuma, sest neile tasuta ühistransport ei kehti,” põhjendas Vakra.

Uuringud väidavad, et iga kolmas inimene võiks auto vahetada bussi vastu, kui buss oleks tasuta.

"Tallinnas on lisaks bussile trammi- ja trolliliinide võrk. Ühistransporti investeeritakse ja arendatakse pidevalt. Kui me aga kõik tudengid, turistid ja linna saabuvad tööinimesed pileteid ostma suuname, valivad paljud neist hoopis auto, mitte bussi,” osutas Vakra.

Eelnõu järgi kaotataks Tallinnas piletid ja piletihinnad kõigile, sh turistidele ja tudengitele, kuid jäetakse alles sõidu registreerimise kohustus.

"On aeg kaotada piiranud ühistranspordi kasutamisele ning seada riigi eeskujul sõiduõiguse omandamise ainsaks kriteeriumiks sõidu valideerimine," kommenteeris eelnõu esitaja Vakra.