Peamiselt puudutab see tegevus erinevate Soome äriettevõtete nagu näiteks pankade ja kindlustusfirmade kirju oma klientidele, vahendab Iltalehti.

Mitmed Itella kliendid soovivad, et nende ettevõtte kirjad skaneeritaks sisse Tallinnas, kuna see aitab hoida teenuse hinda madalamal.

Seega pannakse kirjad Soomest veokile, mis saabub laevaga Eestisse Itella esindusse, kus kirjad skaneeritakse. Seejärel edastatakse kirjad elektroonilisel kujul töö tellijaile.

Ettevõtete poolt oma klientidele saadetud kirjade avamine kolmandate isikute poolt ning sisse skaneerimine ei ole Itella andmetel ebaseaduslik ning samuti ei ole vaja teavitada kirja adressaati sellisest tegevusest.

Peamine põhjus, miks kirju digitaliseeritakse, on peamiselt selles, et hoida nende arhiveerimise või muu edasise töötlemise kulud madalamad.