Karhu sõnul on Soome ühistupankade edutegurid regionaalsus, ühistegevus ja see, et pangad on soomlaste endi omanduses.

Karhu tõi välja, et kaasatud on nii töötajad kui põllumehed, maal ja linnas elavad inimesed, põhja- ja lõunasoomlased, rikkamad ja vaesemad kliendid.

"Valdavalt elavad ja tegutsevad aktsionärid selles piirkonnas, kus ühistu tegutseb," märkis Karhu. Tema sõnul on finanstkaubamajade süsteem viinud selleni, et erinevaid finantsteenuseid on võimalik osta ühe leti tagant. Tihe kontorite võrgustik ja bränd on loonud konkurentsieelised, mida IT areng väga hästi teenib.

Igas Soome kaubanduskeskuses on teenused saadaval ja ühistupanga kontor on avatud sama kaua kui kaubanduskeskus. Sellest tulenevad ka eelised. Kõik teenused on ühistu liikmetele väga soodsad. Karhu tõi näiteks penionärid, kellel ei ole enam laenumaksid teistes pankades, võivad kogu oma pangandustegevuse üle kanda kaubanduspanka.

"Kõikidel ühistupankade on oma boonussüsteemid, mida kliendid peavad väga ahvatlevaks," lausus Karhu, kelle sõnul on boonustesüsteem nii ühistupankades kui ka ühistukaubanduses väga tugev. Näiteks saavad kliendid kindlustusmaksetest üsna suured summad tagasi või ei pea maksma teenustasusid. 

Ligi pool Soome hoiustest on ühistupankades

Siiski märkis Karhu, et ükski ühistupankadest ei suudaks üksi tegutseda ja abi on koondumisest gruppi. Soomes tegutsevad OP-Pohjola, POP Pankki grupp ja S-Pankki OY.

Kõik kolm Soome suuremat ühistupanga gruppi, mis on Karhu sõnul nagu finantskaubamajad, konkureerivad omavahel. Nende turuosa kõigist Soome hoiustest on üle 43 protsendi, mis tähendab, et peaaegu pool pangandusturu hoiustest on ühistupankade käes.

Suurim OP-Pohjola koondab 185 ühistupanka, kus on 1,4 miljonit liiget ja 4,2 miljonit klienti, mis tähendab, et kõik kliendid ei ole liikmed. Enamus soomlastest on mingil moel kokkupuutes ühistupangandusega. Selleks, et rõhutada ühistu identiteeti, lükati käima kampaania ja osteti OP-Pohala pank börsilt välja.

POP Pankki grupp on kümme korda väiksem kui OP-Pohjola ja tegutseb enamasti maapiirkondades. Neil on 111 000 liiget, aga kliente üle 300 000. POP Pankki erilisus seisneb Karhu sõnul heas teeninduses ja pank on järjekindlalt võitnud Soome parima teenindaja auhinna.

S-Pankki OY on aga kaubanduspank, mille kapital on eelmistest tunduvalt väikesem. Samuti hoitakse selles ühistupangas säästudena suhteliselt vähe raha.