Saaremaa Laevakompanii liinidirektori Aidar Lees-Leesmaa sõnul on ümberpaigutused vajalikud, et tagada mõlemal liinil laevaühenduse säilimine ka kõige karmimates jääoludes, kirjutab ajaleht Meie Maa.

Saarte teedevalitsuse juhataja Aleksander Kollo sõnul tekib küsimus, miks laevu sulailmaga ei vahetatud.

Saaremaa Laevakompanii juhatuse esimees Tõnis Rihvk teatas Delfile, et laevade vahetus oli kooskõlastatud nii veeteede- kui ka maanteeametiga.

“Väide, et laevade vahetamise eesmärgiks on hoopis võimalike jääteede lõhkumine, on alatu laim,” rääkis Rihvk.

Rihvki kinnitusel ei saanud laevade vahetusega varem alustada, sest Rohuküla-Heltermaa liini kimbutas viimasel ajal pidevalt madal veeseis, mis takistas suurtel parvlaevadel liinil reisijaid teenindamast, rääkimata nende manööverdamisest ühelt liinilt teisele.

“Viimasel nädalavahetusel oli veetase liini piirkonnas lausa 73 sentimeetrit alla Kroonlinna nulli, sooviks näha kaptenit, kes sellistes oludes suure süvisega laevaga sõitma asuks. See oleks nii inimeste kui alusega riskimine, laevakompaniile on ohutusnõuete täitmine aga esmane prioriteet.”

Saaremaa Laevakompanii tõi 24. jaanuari varahommikul Rohuküla-Heltermaa liinile kõrgeimat jääklassi omava parvlaeva St. Ola, et tagada mõlemal ettevõtte hallataval parvlaevaliinil A1 jääklassi omava aluse olemasolu kaudu liikluse järjepidevus ka raskete jääolude korral.