NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
Anonüümne kommentaar
10.10.2018 20:14
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "pärnakas." poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
10.10.2018 20:17
Kuna kaob meilt kremlierakond KE?
    Näita vanemaid (8) Laadin kommentaare...
    10.10.2018 21:21
    Kas suurem idioot kui rahandusminister kelle nina all pesti läände ca 234 miljardi EUR väärtuses rutse :D
    10.10.2018 22:55
    Kaljulaund 10.10.2018 21:21
    Kas suurem idioot kui rahandusminister kelle nina all pesti läände ca 234 miljardi EUR väärtuses rutse :D
    ---
    Ehk tood oma idiootlikele väidetele ka illustreerivaid fakte?
    11.10.2018 08:11
    Riigi majandus toimib paremini siis, kui raha liigub- mitte ei koguta sukasäärde.
    Maksupoliitika lähtub samast põhimõttest- rahvale kättesaadava raha (palgad, pensionid, toetused jne.) kogus peab olema selline, et pööbel ei elaks- ja ei sureks.
    Teisisõnu enne palgapäeva peavad lihtrahvale jääma tühjad pihud.
    Või pigem isegi väike puudujääk- siis mudakoon pingutab mitmel rindel tööd rabada ja temalt saaks veel rohkem makse nöörida.
10.10.2018 20:22
“Jürgen, Sa võiksid omale ikka rahanduses teemad selgeks teha. Sinu jutt täna (eile — toim) riigikogus toimunud maksudebatis, et rohkem kui 500 eurot teenivate inimeste marginaalne maksumäär on 30 protsenti ja põhjustab ümbrikupalka, on lihtsalt vale! Lihtsalt vale! Tegelikult on tulumaks 501-lt eurolt 20 senti (sic!, muide varem oli ligikaudu 60 eurot) ehk marginaalne maksumäär on 20 protsenti, nagu seni oli 180 eurot ületavalt summalt. Ole ikka natukenegi vastutustundlik ja ära manipuleeri inimesi makse mitte maksma!” pahandas Sester.
---
Kahju, et venemeelsed kesikud hea maksusüsteemi kanni keerasid. Meil kehtis ka varem astmeline tulumaks.
Eriti räige on see, et venemeelsed debiililaadsed isendid väitsid, et kõigilt läks tulumaks olenemata summalt võrdselt. No ei läinud. Minge kooli valijad ja õppige matemaatikat ja ärge laske vandivärdidel endale pähe istuda.
    Näita vanemaid (9) Laadin kommentaare...
    10.10.2018 23:13
    Peeter L. 10.10.2018 22:28
    Kuule deb*ilik, kas kõigile kehtinud ühtne 20% tulumaks on kuidagi astmeline ? Ehk seletad enda mõttekäiku ?
    ---
    Puust ja punaseks - Kui inimene sai enne KE maksuseaduse kannikeeramist palka 1000 eurot, siis mitu protsenti tema palgast moodustas tulumaks?
    Kui sa ütled, et 20% siis sa oled idioot!!!! Ja oled täiega.
    10.10.2018 23:15
    Sa üritad hetkel lihtsalt hämada ja väita, et makstavate maksude hulgast moodustas tulumaks 10-11%. Kahjuks nii lihtsalt tulumaksu ei arvestata. Oletame, et aastal 2016 oli su brutopalk 1200 eurot, sealt lahuta maha tulumaksuvaba miinimum ja ülejäägist 20% läks tulumaksuks
    10.10.2018 23:48
    Peeter L. 10.10.2018 23:15
    Sa üritad hetkel lihtsalt hämada ja väita, et makstavate maksude hulgast moodustas tulumaks 10-11%. Kahjuks nii lihtsalt tulumaksu ei arvestata. Oletame, et aastal 2016 oli su brutopalk 1200 eurot, sealt lahuta maha tulumaksuvaba miinimum ja ülejäägist 20% läks tulumaksuks
    ----
    Ei, hämada üritad sina.
    Kui me räägima palgast mahaminevast tulumaksust siis mitu protsenti 1200 eurosest palgast moodustas tulumaks. Ütle see number!!!!
    Maksumäär oli 20% ja see tegi tulumaksu selgelt ja läbipaistvalt astmeliseks. Jah, tänu maksuvabale miinimumile. Kes said rohkme palka maksid ka rohkem protsentuaalselt. Õpi matemaatikat. Sama tulemuse mida venelaste sekt KE soovis oleks saanud ellu viia ka skaalade nihutamisega. Jah, ajudeta abordijäänus, on üks asi, milles peaaegu kehvemal peaministril oli õigus (nii kehva kui Ratas, loodan, et me ei näe enam kunagi) oli õigus - on vaja peenhäälestada kuid seda nad tõesti ei teinud. Ei teinud ka KE vaid keerasid süsteemi kanni.
    Eestis ei muutu midagi paremuse poole enne kui kaob okupantide pilpapael hoidjate sekt ja ka kõik need kes neid pilpa peal hoiavad.
10.10.2018 20:23
Meil on vaja astmelist tulumaksu. Elasin pikka aega UK-s ja seal oli astmeline tulumaks ja mulle see väga meeldis, sest see oli vaid 12%. Tegid liiga palju ületunde ja palk läks üle selle astme lae, siis tuli järgmine aste mängu, kust tulumaksu võeti üleläinud summast juba uue astme järgi, aga see oli väike kaotus, aga astmeid oli palju. Iga aasta said uue astme vastavalt eelmise aasta sissetulekutele.
    Näita vanemaid (7) Laadin kommentaare...
    11.10.2018 00:32
    Peeter L. 10.10.2018 23:39
    Mükoloog, sa valetad ikka jubedalt, neid maksukettaid jagati aastal 2015, ja sulle võrdluseks, füüsilise isiku tulumaksu laekus aastal 2016 350 miljonit. Seega kuidas oleks saanud astmelise tulumaksuga tulumaksu laekumine langeda 750 miljonit ? Seletad ehk ?
    ---
    Kordan veel - õpi matemaatikat ja proovi asjadest aru saada. Kremli loosungite pähetuupimine näistab ainult sinu lausrumalust.
    11.10.2018 00:33
    Veel, proovi loetust aru saada!
    11.10.2018 00:40
    Keskerakonna maksukettad olid aastal 2003 ja jutt käib kroonidest. Loomulikult venelasest taburet seda ei suuda mõista. Miks sellist pa_ska pilpa peal hoitakse? Vassivad, valetavad ja panevad teistele sõnu suhu.
10.10.2018 20:28
Poliitikud ise ajavad asja nii keeruliseks,et endilgi raske sotti saada.Mõni nõrganärvilisem võib niimodi veel infarkti saada:)
    11.10.2018 07:43
    Nädal enne eelarve arutelu algust maksuteema üles upitada on padupopulism ja rumalus. Miks Ligi propageerib Nõukogude-Vene maksupoliitikat? Rootsi, kus majanduslangust polnud, läks 2007. üle astmelisele tulumaksule. Kuskil pole öeldud, et maksusüsteem lihtne peab olema. 17,5 aastat RE majanduspoliitikat tagas piduliku paigalmarsi, nüüd aitab!
10.10.2018 20:30
Ligi on vana ega saa enam asjadest adekvaatselt aru. Vassib!
Tegelikult oli just RE ladvik see,kes palkade ylemaksustamisega kinnistas madalapalgalisuse Eestis -põhjus miks meie mediaan on EL juhtriikidega võrreldes katastroofiliselt madal ajal ,mil meie hinnad on nendega sisuliselt võrdsustunud!
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    10.10.2018 22:39
    Sul on õigus – riigi maksusüsteem on tänu Ligi sugustele RE geeniustele totaalselt vildakas. Et meie mediaan on 300% madalam kui Soomes kuna inimesed lähevad Eestist ära ? Surevad ? ( Soomes ei sure kunagi keegi! ) Tõesti jah! Näide : Töötaja Helsinki Prismas teenib 2,5 korda rohkem kui töötaja Tallinna Prismas. Sama ettevõte, sama töö, sama tootootlikus, samad letihinnad! Eestis pole olemas tugevaid ametiühinguid , palkade maksmine on ettevõtetele tehtud liiga kalliks ja Eestis on kinnistunud pärisorjuslik kord! Tulemus on see,et ettevõte filiaal Eestis ,mis ei pea oma kasumit riigiga jagama maksab inimestele 2.5 korda madalamat palka kui emaettevõte Soomes ,mis peab oma kasumit riigiga jagama... Midagi on selle pildi juures valesti!
    Jah Helsinki Prisma käive on suurem, sest sealsed ostelajd kulutavad selles poes oma mediaani ,mis on Eesti omast 300% kõrgem. Meie inimeste ostujõud on sellega võrreldes olematu. Surnud ring!
    10.10.2018 23:23
    EESTI VABAKS 10.10.2018 22:39
    Sul on õigus – riigi maksusüsteem on tänu Ligi sugustele RE geeniustele totaalselt vildakas.
    ----
    Mis tunne on olla imbetsillist idioot?
    11.10.2018 01:42
    Seda sm. tupeseen peaksid sina kindlasti paremini teadma!
    Kui sa väidad,et meie riigi maksusüsteem ei ole viltu nagu Pisa torn, siis sa vassid!
    Paljud asjad on väga valesti ja valesti läksid nad juba Ansipi valitsuse ajal!
    Ülemaksustatud palgad, aastaid kestnud aktsiisiralli ,mille tõttu tõuseb elukallidus Eestis 3 korda kiiremini kui EL-s keskmiselt... See kõik on sinu arust ok?
    Mis tunne on olla 3 talve külakooli hardusega lausrumal neandertaal ?
10.10.2018 20:36
ei lähe meelest , kuidas Ligi (libe ) sõnas ; minge tööle , raisad !
Et ,siis, teenige minule füüri !
10.10.2018 20:47
Mu meelest on eestlaste keskmine haridustase keskharidus, seega oskab keskmine eestlane ise välja arvutada oma tulumaksuvärgid. Erandlikke inimesi peavad aitama nende lähikondlased või hooldajad-riigiametnikud.
Miskipärast poliitikud oma missioonides püüavad rahvast rumalamaks teha. Millisel eesmärgil?
10.10.2018 20:53
Saan 446 eurot pensioni + 800 eurot neto palka. Mingeid lisa maksukohustusi EMTA mulle seni määranud ei ole.
Arvan, et kommentaarid on üleliigsed. Ligi on Ligi, sellises vanuses inimene ei muutu.
10.10.2018 21:07
Kelle käes on enamus kapitali, see võiks ka maksta.
10.10.2018 21:19
See inimeste alavääristamine RE poolt on masendav. Kõik ei ole edukad ja rikkad, see ei tähenda automaatselt harimatust. Aferisti iseloom(olenemata haritusest/haridusest) lihtsalt sobitub paremini tänasesse ühiskonda. Tasub vaadata mediaanpalka ja võrrelda seda suurlinnade korterite ruutmeetri hinnaga. Kas pank annab laenu madalapalgalisele või mediaanpalgalisele korteri ostuks? Lisaks on asi väga masendav neile madalapalgalistele, kel on lapsed või keegi hooldatav. Inflatsioon sööb halastamatult nende rahakoti seda osa, millest nad arveid maksavad. Tänu 68 lisaeurole kuus saab nii mõnigi kuidagi ots-otsaga kokku. Miinimumtöötasu pealt tulumaksu võtmine on ajuvaba, seda viljeles RE terve oma valitsemisaja. Heaoluriigid ei nöögi oma ühiskonnast vaesemat osa nii palju kui meie omad. Eesti sotsid on pigem parempoolsed, st polegi kedagi valida. Vasakpoolset poliitikat Eestis sisuliselt aetud ei ole. Sotsiaalsemast Eestist rääkides hirmutatakse kohe verise kommunismitondiga, kuigi neil pole midagi ühist.
10.10.2018 21:25
Et kui ma saan palka 501 € ja siis preemiat 501 € siis preemia läheb juba 31,11 % tulumaksu alla ?
10.10.2018 21:26
kas juba üle 500 euro teenivad inimesed peavad kõrgemat tulumaksu maksma?
*
Mis kõrgemat tulumaksu? Siis kui Ligi valitsuses töllerdas, maksti tulumaksu juba 300euro pealt
10.10.2018 21:28
Maksuekspert märkis siiski, et ühel juhul peetakse tõepoolest töötaja tulust üle 30 protsendi kinni ka siis, kui ta teenib alla 1200 euro. “Kui ühes kuus makstakse näiteks mitu korda palka — preemiad, lõpparved jne —, siis on tõesti nii, et kuna esimese makse järgi on maksuvaba tulu arvutatud, siis teine väljamakse samal kuul vähendab selle kuu maksuvaba tulu ja lisaväljamakselt peetakse kinni 20 protsendi asemel 31,11 protsenti,” selgitas Lehis Delfile.
    10.10.2018 21:53
    No ja ütle siis, eks ole, et tavaline ostujuht nt peaks sellest matemaatikast aru saama?!
    11.10.2018 12:11
    Imekspandav, miks maksuekspert Lehis toetab Ligi vassimist omapoolse vassimisega. Tulumaksu määr on 20% ja see pole suurem ei töötavatel pensionäridel, mitmel kohal töötajatel, preemiasaajatel ega kellelgi teisel. Arvestusperioodi (antud näitel kuu) tulumaksu suurus arvutatakse välja arvestusperioodi summaarse tulu põhjal. Kui summaarne tulu ületab 1200€ piiri arvestatakse maksuvaba tulu mõjuga ning korrigeeritakse teist väljamakset vastavalt sellele. Mingisuguse uue käibemaksu määra arvestamiseks pole mingit põhjust.
10.10.2018 21:52
Nii kahju, et ma pr. Knopka esinemist ei näinud, see on alati nii nauditav.
10.10.2018 22:11
Maksuamet teeb kokkuvõtte niikuinii aasta lõpus ja kes rohkem maksis saab tagasi, kes vähem maksis, maksab juurde. Maksuvaba tulu on k u u s t u h a t e u r o t aastas.
10.10.2018 22:20
Et siis need, kes on lausa miinimumpalga välja teeninud, on juba nii "kõvad rahajõmmid", et peavad hakkama kõrgemat tulumaksu maksma?!
11.10.2018 00:04
Tänases 1. stuudis ütles Martin Helme Jürgen Ligile, kes istus ta kõrval: kõik me räägime l*lli juttu, sinu kohta teame seda. Esimest korda juhtusin ma nägema, et Ligi unustas lauset alustades lõpu ära ja jäi üldse vait. Vanaks hakkab jääma. Tal on juba kõik segi, peab ise ennast juba parandama ja mitte ainult korra. Kui Ligit ei oleks olnud, ei tea küll kus me siis praegu oleksime. Vähemalt nii võib tast aru saada. Ta ei tahtnud kiidelda, kuid ei unustanud seda ka mainida.
Kui oravad peaksid võitma ja riigikokku saab 4 erakonda, mina küll ei mõistaks, kellega siis oravad seda uut koalitsiooni tegema hakkaksid? Kui Ligi oleks RE, siis ei saaks nad ju mitte kellegagi läbi.
11.10.2018 09:42
Omamoodi huvitav on, et Eesti ettevõtted ei kasuta võimalust pakkuda lojaalsetele töötajatele suurema palga asemel osalust ettevõttes. Palgale lisaks makstavalt omanikutulult ei pea ju sotsiaalmaksu maksma. Võiks palgafondi märgatavalt kokku hoida. Lisaks tekiks töötajal ka endal suurem huvi, et ettevõttel ikka hästi läheks. Osaluse võiks ju siduda klausliga, et selle peab juhtivaktsionäridele loovitama, kui ettevõttes enam palgatööd ei tehta.
11.10.2018 13:24
Jürkal on ammu juba sassi läinud oma ja riigi rahakott...
1 2
Jäta kommentaar
Oled sisse logimist nõudvas kommentaariumis, anonüümseks kommenteerimiseks vajuta siia
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega